FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Eurobasket

• 01
    bigdipper
    den 31 augusti 2011 11:31

Serbien - Italien over 148 point

Spilstop 14.15

Da Serbien spillede Vm i tyrkiet sidste år gik 7 ud af 9 kampe over denne linie. De fleste med pæn margin. De 2 der ikke gjorde var en nedslagtning af Angola - som kun scorede 44 point - og en 73-72 sejr over Kroatien, der lige præcis sneg sig under. Grunden til dette skal findes i det meget flydende offensive system der bliver spillet under Ivkovic. Spillerne har lov til at tage de frie skud, selv om det er tidligt i shot clocken. Derudover har Serbien et meget talentfuld hold, med rigtig mange gode skytter og en af eurobaskets bedste 2 mands komboer i Krstic og Teodosic.
    Italien taget til Eurobasket med optimisme for første gang i mange år. De har alle deres tre Nba stjerner med. Baragnani, Gallinari og Bellinelli er fantastisk dygtige offensive spillere. De er fremragende skytter og de er alle i stand til at få sendt kvalificerede afslutninger afsted, til trods for god opdækning. Omvendt er de alle kendt som værende mindre gode defensivt.
    Italiens store problem bliver bredden. Der er simpelthen ikke kvalitet nok i truppen til at spille med mod de allerbedste.

Det der taler imod spillet er at det er den første kamp i turneringen. Spillerne er friske, så der vil ikke blive sparet på energien i forsvaret.
    Desuden mangler Serbien deres PF Velickovic og sandsynligvis SF Bjelica og SF Kesejl til denne kamp.
    Velickovic er en klassespiller, men Savanovic og Macvan har bestemt kvaliteten til at tage over. Kesejl var fremragende i tyrket og vil blive savnet, mens Bjelica mest er med for hans defensive kvaliteter.

Jeg havde forventet en væsentligt højere linie, da begge hold er dygtige offensivt og samtidig sårbare defensivt. Der er ingen af holdene der vil drage fordel af at sætte tempoet ned, så 148 point virker en smule lavt sat.

• Svara
    • 02
      bigdipper
      den 31 augusti 2011 11:42

Har lige set at både Kesejl og Bjelica er blevet meldt klar. Det har dog ikke den store betydning for spillet.
      Glemte også at få oddset med som var 1,99 hos pinnacle

Serbien - Italien

Serbien -5 til 1,93 hos pinnacle

Linien startede i -6, så den er faldet en smule.
      Jeg ser stadig Serbien som pæn favorit. Holdet er mere homogent. De har en langt bedre bredde og så har de en af verdens bedste trænere. Serbien var en kamp fra finalen ved vm sidste år. De burde faktisk have deltaget i den, men tyrkerne fik lidt for meget hjælp af dommerne til sidst.
      Italien var ikke engang kvalificeret. Der er ingen tvivl om at de har en bedre trup nu, men der er efter min mening stadig et stykke mellem dem og så de bedste hold.

• Svara
      • 03
        bigdipper
        den 31 augusti 2011 12:52

Tyrkiet - Portugal

Tyrkiet -17 til 1,99 hos pinnacle

Spilstop 17.45

Tyrkiet har haft en skuffende optakt til dette em. De har tabt mange af deres træningskampe til hold de burde slå. Det tror jeg er årsagen til at linien er sat så lavt som den er.
        Det overrasker mig nu ikke, for tyrkerne har aldrig været specielt gode i træningskampe, hvor motivationen nogle gange kan være en smule tvivlsom.
        Det er et hold som vinder kampe på deres fremragende defensiv. I Tunceri har de nok den bedste defensive point guard i turneringen. Han er god til at lægge pres på modstandernes point guard og gøre det svært bare at sætte et spil op. Derudover har de nogle meget mobile big men, der har god længde. Det gør det svært for deres modstander at få lette point omkring kurven.
        Portugal har egenlig ikke klasse til at være med i det her selskab. De sikrede sig først billet ved sidste kvalifikationrunde, så hvis ikke turneringen var blevet udvidet til 24 hold, havde spillerne været på ferie nu. De tabte stort til hold som Bulgarien, Polen og Georgien. Som alle er klasser under Tyrkiet.
        Faktisk lykkedes det dem kun at hente en sejr. Det var en kamp der blev vundet 85-84 hjemme over Polen, på et straffekast med 1 sekund tilbage af overtime. Altså med mindst mulige margin.

Det er en fordel for spillet at det er turneringens første kamp for begge hold. Tyrkerne vil helt sikkert være motiverede til skabe en god start. Det negative kan så til gengæld være at den Tyrkiske offensiv først skal spilles varm. Jeg tror dog det bliver en forholdsvis komfortabel tyrkisk sejr og 17 point virker bestemt overkommeligt.

• Svara
      • 04
        Original
        den 31 augusti 2011 13:01

Hej Bigdipper,

Trods min begrænsede viden om Basketball, så har jeg læst mig frem til, at +5,5 er en høj linje.

Serbien mangler en del spillere med skader, Keselj, Bjelica og Velickovic er ude. Det er vigtige spillere.

Det er info jeg har andetsteds,

• Svara
        • 05
          bigdipper
          den 31 augusti 2011 13:24

Hej Original.

Jeg kommer faktisk omkring emnet i de 2 første indlæg.
          Kesejl brækkede kindbenet i optakten, men han er udtaget og er blevet clearet til at spille. Det samme er Bjelica.
          Velickovic er definitivt ude, men som jeg skrev mister de ikke meget ved at sætte Savanovic eller Macvan ind på hans plads.
          Ivkovic, serbiens træner, udtalte at der hvor de vil få sværest ved at erstatte Velickovic, var uden for banen hvor han var et samlingspunkt.

Om 5,5 er en høj linie er jo en subjektiv vurdering, men jeg er arrogant nok til at mene min vurdering er korrekt ;)

• Svara
    • 06
      bigdipper
      den 1 september 2011 03:12

Spilstop torsdag d.1 kl 14.30

Montenegro - Bosnien
      Under 142,5 point hos Unibet til 1,9 (pinnacle, sbo i 142)

Montenegro skuffede mig mod Makedonien. De spillede langsomt og idéforladt. Deres gameplan var at etablere Pekovic i posten, men dårlige entry passes og manglende beslutsomhed hos Pekovic resulterede i et hav af turnovers. Både Montenegro og Makedonien endte op med at tage mange dårlige skud, til trods for at ingen af holdene var specielt imponerende defensivt. Kampen endte da også kun med 135 point selv om den gik i overtime.
      Bosnien gjorde det bedre mod Grækenland. De havde de svært når grækerne løb fast break, men deres half court forsvar var solidt. Tempoet i kampen var til tider højt, men det var grækerne der skubbede bolden frem, i et forsøg på at skaffe billige point. Bosnien brugte mere tid på at sætte deres angreb op.
      Begge hold spillede i går, så det har nok tæret en smule på kræfterne. Montenegro var endda i overtime og deres bedste spillere var næsten oppe og spille 40 minutter. Men det er tidligt i turneringen, så de bør være nogenlunde friske.
      Desuden er det et balkan opgør, hvilket plejer at være garant for en intens kamp.
      Jeg tror kampen bliver spillet i et forholdsvis langsomt tempo, så medmindre skuddene falder holder kampen sig sandsynligvis under de 142,5 point.

• Svara
      • 07
        bigdipper
        den 1 september 2011 03:26

Montenegro - Bosnien

Bosnien til 3,5 hos unibet (3,75 eurobet, 3,3 bwin 3,25 pinnacle)

Der er absolut ingen grund til at Montenegro skal være så store favorittter. Bosnien spillede bedre mod mere kvalificeret modstand. Montenegro har det mest talentfulde hold, men de har ikke formået at samle brikkerne.
        Hvis Bosnien kan fortsætte det gode spil fra kampen mod grækenland og formår at stoppe Montenegro i posten, har de en rigtig fin chance for at hente turneringens første sejr.

• Svara
      • 08
        bigdipper
        den 1 september 2011 04:12

Spilstop torsdag d. 1 kl 14.15

Serbien - Letland

Serbien -16,5 til 1,95 hos pinnacle

Jeg spillede Serbien over Italien og de var som ventet en klasse bedre. Serbien startede underligt nok en smule fladt. Men deres trup er så bred, at Ivkovic kan sende en besked ved at sende folk ind fra bænken. Serbien gjorde brug af hele 10 spillere i går og de spillede alle omkring 20 minutter, så de bør være friske.

Letland hang på mod Franking i det meste af kampen, men måtte give fortabt til sidst. Det var dog ikke fordi Letland imponerede. Janis Blums satte en hel serie ekstremt svære skud i løbet af kampen og jeg tør godt garantere at de ikke fortsætter med at gå i med den rate. Til sidst i kampen virkede han ekstremt træt og jeg forventer ikke han får en stor dag mod Serbien.
        Frankrig gjorde det også nemt for Letland. De gjorde intet for at stoppe deres fast breaks og de forsvarede de høje picks dårligt. Noah vendte ryggen til en skytte gang på gang og den går måske i nba, men ikke i Europa.
        Letlands big men har ikke klasse til at være med her og det vil Serbien i højere grad være i stand til at udstille end Frankrig var.
        Det der kan tale imod bettet er at Serbien har tendens til at spille efter scoren. Mod Italien holdte de op med at spille efter de havde etableret et 18 points forspring i slutningen af 3 quarter. De begyndte også at køre tiden ud med hele 3 minutter igen!
        Det betyder mindre når spreadet er 5 end 16,5. Men jeg mener alligevel der bør være så stor klasseforskel at en Serbisk sejr på over 16,5 point er mest sandsynlig.

• Svara
    • 09
      Basse
      den 1 september 2011 13:50

Har også et lille spil til de hurtige, da kampstart allerede er 14:15.

Spillet er fundes hos Nordicbet, og jeg ligger på en chancevurdering på omkring de 57%. Spillet går på at Marc Gasol griber over 6,5 rebounds.

Spanien møder Portugal hvor Spanien er store favoritter. De to brødre Gasol var dominerende under kurven i går mod Polen hvor det sammenlagt blev til 14 rebounds og 45 point, hver med 7 rebounds. Marc Gasol blev brugt som center, mens Pau spillede PF. I dag møder man Portugal hvor begge Gasol-brødre er omtrent ti centimeter højere end de portugiske spillere er. Portugal skød kun 33% fra gulvet i går mod Tyrkiet, hvilket har givet mange rebounds. Spanien lukkede hele 78 point ind i går og jeg tror derfor også de vil have store fokus på defensiven i dag, hvilket vil give flere muligheder for rebounds og jeg mener derfor Marc Gasol har fine muligheder for at opnå +7 rebounds.

• Svara
      • 10
        jank1
        den 1 september 2011 14:42

Ser rigtig godt ud med bigdipper's indlæg her på sitet. Sputnik1 og Basse fra ekspertpanelet holder højt niveau, så hvis man er til basketspil de næste par uger, kan jeg kun anbefale alle at følge med.

Jeg selv har hverken haft tid eller mentalt overskud til at sætte mig ind i slutrunden for alvor, og jeg vil helst ikke komme med halvanalyserede tips. At starte på skole igen, samt en hård august måned har desværre sat sporene.

Satser dog på at være klar og frisk til NBA, der forhåbentlig starter inden 2012. :-)

jank1

• Svara
      • 11
        Basse
        den 1 september 2011 15:58

Jeg håber der var nogen der fik spillet med ;-) Marc Gasol endte på 9 rebounds og det på bare 25 minutter. Han sad sammen med hans bror på bænken hele 4. quarter. Spanien endte med at vinde 87-73

• Svara
        • 12
          bigdipper
          den 1 september 2011 16:20

godt spottet!

• Svara
        • 13
          Mzi
          den 1 september 2011 18:33

don t favoruite Serbia too much. .. I watched Serbia couple of times, don t impress me at all. .. they will fight for 5,6 place on this tournament.. so play against Serbia and Hendicap, bookies are wrong ;)

• Svara
    • 14
      bigdipper
      den 2 september 2011 13:01

Spilstop fredag kl 20

Tyrkiet - Litauen
      under 152,5 point til 1,9 hos bet365

Tyrkiets forsvar har været absolut dominerende i indledningen af deres to første kampe. Hverken Portugal eller Storbritanien kunne få noget til at fungere før tyrkerne havde etableret en solid, tocifret føring. Det er somregel mod tyrkiets bænk, at modstanderne finder plads til at score, fordi der er stor forskel på deres big mens kvaliteter. Savas er stor og langsom, så når han er på banen, er det nemmere at komme til kurven. Asik og Illyasova er begge meget lange og mobile. Deres hjælpeforsvar tvinger ofte modstanderne ud i svære skud. Indtil videre har de delt minutterne, men det har været fordi tyrkiets kampe har været afgjort langt før tid. Jeg forventer ikke at Savas får mere end maksimum 10 minutter i aften.

Litauen har taget de gamle spillere tilbage, efter et generationsskifte blev gennemført før vm i 2010. Om det er en god beslutning må tiden vise, men det tilfører i det mindste holdet noget bredde, som er vigtigt her i den indledende runde. De har været involveret i målrige kampe indtil videre, men det er også mod svag modstad. Deres guards vil ikke få nær så meget plads mod tyrkiet og det vil betyde at de skal bruge mere til på at sætte deres set plays op.

Begge hold spiller den 3 kamp på 3 dage. Det er noget der sædvanligvis sætter spor. Der har dog været så stor rotation hos holdene, at jeg ikke forventer det får den store betydning.
      Jeg forventer at tyrkiet forsøger at lægge et højt pres på litauen, for at trække noget af tempoet ud af kampen. Omvendt bruger Tyrkiet selv en del tid på at sætte deres spil op. Til trods for svag modstand har deres offense set lidt besværet ud til tider og Litauen vil formå at presse tyrkerne ud i sværere skud end de har taget hidtil.

• Svara
      • 15
        bigdipper
        den 2 september 2011 13:11

Spilstop fredag kl 20
        Tyrkiet - Litauen
        Tyrkiet +6,5 point til 1,9 hos bet365

Linien på 6,5 indikerer at Litauen har et bedre hold end Tyrkiet. De skal
        naturligvis have 3-4 point for hjemmebanefordel, men der er stadig lang vej til 6,5. Jeg vil mene at Tyrkerne bør være smalle favoritter i et neutralt opgør.
        Jeg overvejede at tage Tyrkiet lige på til omkring odds 3, men 6,5 point er meget i international basketball, fordi der ikke er samme tendens til at fejle til sidst som i nba. Bliver kampen tæt - hvilket jeg forventer - så virker det overvejende sandsynligt at Tyrkiet kan slå dette spread.

• Svara
      • 16
        bigdipper
        den 2 september 2011 13:38

Spilstop fredag kl 14.15

Serbien - Israel
        Serbien -4,5 for 1 quarter til 1,9 hos unibet (flere med samme linie)

Serbien burde have slået spreadet mod Letland. Men en lettisk 3er på deres sidste possession, der bliver sendt af sted som skud uret løber ud, efter at bolden har været fri på jorden, sendte det bet ud i mørket.
        Serbien var et par klasser over letland. De havde dem domineret 23 - 7 efter første quarter, men begyndte så at slappe af. Jeg stoler heller ikke helt så meget på deres reserver længere som jeg gjorde tidligere. Der er tydeligvis ikke nogen der kan erstatte Teodosic som playmaker og Perovic har ikke tilnærmelsesvis samme klasse som Krstic under kurven. Faktisk havde han mod Letland en håndfuld simple layups og dunks som i stedet endte med misses, kickouts eller turnovers.
        Israel mistede Casspi til en skade i optakten og det har været et stort slag for deres hold. De har mere individuel kvalitet end de dårligste hold ved denne slutrunde, men de spiller ikke specielt godt som et hold. Der bliver taget alt for mange tvivlsomme skud og det virker som om flere af spillerne forsøger at vinde kampen på egen hånd.
        Jeg prøver igen med et spil på Serbien. Israel er nogenlunde lige så gode som Letland pt, så hvis Serbien kommer ud med samme fokus til denne kamp er handicappet mere end overkommeligt.

• Svara
    • 17
      bigdipper
      den 5 september 2011 10:17

Spilstop mandag kl 16.45

Letland - Tyskland
      Letland +7.5 til 1.9 hos unibet

En kamp mellem to hold der intet har at spille for. Letland er ude og Tyskland vil ikke kunne tage point fra en sejr med over i mellemspillet.

Det er nu holdenes 4 kamp på 5 dage. For tyskland venter der en ny serie kampe efter denne og der spekuleres i at Nowitzki og Kaman skal spares. Jeg tror ikke at de spiller, men hvis de gør bliver det begrænsede minutter.
      Det vil naturligvis være en stor svækkelse af det tyske hold, der mangler kvalitet i bredden.
      Letterne har været overraskende gode offensivt. Mest på grund af deres guards, som har skudt rigtig godt. Deres bigs er svage. Både teknisk og fysisk. Det har betydet at de er blevet slået hårdt på rebounds og spillet rundt omkring kurven.
      De har alligevel formået at holde flere kampe tætte mod modstandere der på papiret er en klasse over dem. Dog uden at det endnu er lykkes dem at vinde endnu.
      Letterne må være mere motiverede end tyskerne. De har muligheden for at slutte deres turnering af med en sejr. Tyskerne skal bare igennem kampen uden det koster for meget fysisk.
      Uden Kaman og Nowitzki til at trække læsset gennem en hel kamp, er der ikke så stor klasseforskel på holdene. +7,5 virker for højt og jeg regner da heller ikke med at den holder til kampstart. Især ikke hvis Nowitzki og Kaman holder friaften.
      Også rigtig fin værdi i Letland lige på til omkring odds 3,75

• Svara
      • 18
        bigdipper
        den 5 september 2011 16:35

Dirk Nowitzki under 20,5 point til 1,83 hos ladbrokes (19,5 unibet, expekt)

Som skrevet forventer jeg ikke Dirk får stor indflydelse på kampen.
        Han snitter 22,5 point, så spreadet er tæt på hans normale linie.

• Svara
      • 19
        bigdipper
        den 5 september 2011 19:16

Spilstop mandag kl 20

Portugal - Litauen over 158,5 til 1,9 hos unibet

Endnu en kamp hvor kun æren er på spil, så der bliver sandsynligvis en del minutter til reserverne. For Litauen betyder det ikke alverden da forskellen mellem starterne og bænken er minimal.
        De ynder at spille i et højt tempo, hvilket de får god mulighed for i aften. Portugeserne tager mange dybe skud og det giver mulighed for lange rebounds og fast breaks.
        Portugal kan ikke true Litauen, selv ikke deres reserver, så jeg regner ikke med at kampen bliver spillet med vanlig intensitet. De har formået at sætte 73 point på tavlen mod Spanien, Polen og Storbritanien. Kan de gentage den bedrift mod et hold uden noget at spille for bør kampen stryge over linien.

• Svara
    • 20
      bigdipper
      den 8 september 2011 03:06

Spilstop kl 14.30 torsdag

Makedonien - Georgien
      Georgien til 3,4 hos Unibet (bwin 3,4, Pinnacle 3,3)

Makedonien bliver overvurderet voldsomt på grund af deres førsteplads i gruppe C. De har slået 2 hold der i bedste fald er på niveau med Georgien og et Græsk hold der er et stykke fra tidligere tiders storhed.
      Jeg har set alle deres kampe, på nær den mod Grækenland og fælles for alle dem var, at den defensive kvalitet hos deres modstandere var meget lav. Alligevel formåede Makedonerne ikke at spille effektivt basketball. De har levet på deres fysiske spil, men det vil Georgien være meget bedre til at matche.

Georgierne var heldige med at komme videre til mellemrunden. De tabte deres afgørende kamp mod Bulgarien, men fik hjælp af Ukraine, der sendte dem videre med en sejr over Belgien. Til gengæld var de uheldige med at miste Zaza Pachulia til en skade den dag. Han er ude i resten af turneringen og det er et stor slag for de georgiske chancer for at kvalificere sig til kvartfinalerne. De spiller lige som Makedonerne meget fysisk basketball og der bliver kæmpet hårdt i alle 40 minutter.

Havde Pachulia været med ville jeg vurdere kampen som meget lige. Nok med en lille fordel til det georgiske hold, men han bliver savnet. Især offensivt hvor han krævede en del opmærksomhed fra modstanderne.
      Jeg synes dog stadig kampen er en del tættere end hvad oddsene antyder og selv om det måske virker højt giver jeg dem ca 40% chance for at vinde.

• Svara
      • 21
        bigdipper
        den 8 september 2011 03:26

Makedonien under 73,5 point til 1,9 hos unibet (Nordic, sporting, bwin, ladbrokes i samme linie)

Makedonien har scoret over 73,5 point i 2 ud af deres 5 kampe. Som jeg tidligere var inde på, har de spillet mod hold der var svage defensivt, så det imponerer ikke at de sætter 78 point på tavlen mod Kroatien eller 75 mod Bosnien. Det er også hold der spiller en del hurtigere end Georgien.

Georgien har tilladt over 73,5 point i 2 ud af deres 5 kampe. Fælles for begge kampene der gik over, var at de tillod enormt mange point i kampens sidste minutter, fordi de var bagud.
        Det kan bestemt blive en mulighed igen, men tempo og forsvar skulle gerne være nok til at holde Makedonien under de 73,5 i langt de fleste tilfælde.

Alternativt er under 142 for kampen også et godt spil.

• Svara
      • 22
        Sputnik1
        den 15 september 2011 14:09

Kort til til kampstart 14:30

Det er ikke en ligegyldig placeringskamp, da der er OL-pladser på spil. Så tror ikke vi får en point-rig kamp.
        Vælger at spille Slovenien under 71,5 point til 1,85 Ladbrokes og Expekt.

Slovenien har ikke været gode i angrebet ved EM, kun mod Georgien har de været over. selvom de har været i den svage halvdel af turneringen.

Hjemmeholdet Litauen har i 4 af 9 kampe holdt modstanderen under, men de har også været i den langt svære halvdel af turneringen.

I

• Svara