FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Dronningens nytårstale

• 01
    Titanium
    den 30 december 2011 23:52

Så fandt jeg det første spil i min tid hos spilxperten der fortjener 10 units.

I morgen, på årets sidste dag, kommer dronningens nytårstale og der er nogle bookmakere der har sovet i timen.
    Ordet, Afghanistan, giver odds 1,10 hos bet365 hvilket er alt alt for meget.
    Afghanistan er blevet en slags midlertidig del af Danmark og det at dronningen ikke skulle nævne Afghanistan i sin tale er fuldstændig usansynligt.
    Man kan selvfølgelig altid argumentere for at hun på en eller anden måde ikke får sagt ordet, men tro mig det gør hun.
    Det ville skabe en kæmpe skandale hvis hun ikke nævnte Afghanistan, og mange danskere ville blive stødt, og det er dronningen naturligvis ikke interesseret i.
    Dronningen har i de sidste 3 år, og sikkert også flere hvis man gider skimte dem igennem, brugt ordet Afghanistan i sin nytårstale.

Smid i trygt penge på dette bet der i min optik er noget af det tætteste man kommer på "gratis" penge.
    Alle andre bookmakere med odds på nytårstalen ligger på omkring 1,05 på ordet Afghanistan.

• Svara
    • 02
      Original
      den 30 december 2011 23:52

10 units?!

Det eneste du taler for spillet er, at det er blevet en del af Danmark og "tro mig, hun får sagt ordet"

10 units til odds 1,1? Har ikke set noget lignende.

Ved ikke om du kører med SpilXpertens unitssystem, men der kan du højest få en BV på 110%

PS: Nævn aldrig at det er gratis penge.

Undskyld hvis jeg lyder lidt hård i munden, men der skal mere argumentation på for et 10-unitsspil....

• Svara
    • 03
      HP
      den 31 december 2011 12:07

Enig i, at der ikke er værdi til 10 units.

Til orientering har Danbook i øvrigt 1,25!!!

Godt nytår til alle!

• Svara
    • 04
      christianbc
      den 31 december 2011 12:25

Jeg undre mig selvfølgelig over det vanvittige spil.

Men bestemt også at der er spilstop en time efter hun er startet.

Men eftersom at verden mere eller mindre er på vej ud af Afghanistan, er der så ikke væsentlig risiko for at hun tænker "Arrgh, skidt med den, det er alligevel slut!"

Der er da i mine øjne begivenheder der har fyldt langt mere i år. Men kan godt ske jeg tager fejl.

Ikke desto mindre er 10 Units, et spil hvor hovedet er under armen langt hen af vejen.

Godt nytår folks.

• Svara
    • 05
      JB
      den 31 december 2011 12:15

Hvor finder I spil på dronningens nytårstale på bet365?
      - Kan ikke finde dem :S

• Svara
      • 06
        christianbc
        den 31 december 2011 12:18

Specialvædemål - Danmark - Queen Speech.

• Svara
      • 07
        cbll
        den 31 december 2011 12:19

De ligger under specialvæddemål--> Danmark

• Svara
        • 08
          JB
          den 31 december 2011 12:29

Jeg kan kunde finde spil på M. Laudrup job og hans sønner :S

• Svara
        • 09
          cbll
          den 31 december 2011 12:30

De har lukket den ned.

• Svara
        • 10
          HP
          den 31 december 2011 12:53

Mange har spilstop kl. 12.00. Danbook har spilstop kl. 14.00.

• Svara
    • 11
      Titanium
      den 31 december 2011 00:45

Det gør skam ikke noget Original men det du nævner var ikke det eneste jeg skrev. Jeg skriver det lige igen så:
      1)Hun har nævnt det i sin tale lige så længe som vi har været i Afghanistan.
      2)Hun er dronning på vores præmisser og det betyder lige præcis at hun skal nævne sådanne ting så det er lige så sansynligt som Grønland og Færøerne bliver nævnt.
      3)Bet365 ligger 50% over andre bookmakere.

Mht. units så synes jeg at den fortjener 10 og selvom Spilxperten kører med at væddemålet skal have en betvalue på 151%+, så betyder det for mit vedkommende ikke at man ikke kan smide 10 units på odds 1,01-1.51. Så længe sansynligheden kontra oddset er stort nok så er det helt fint med mig.
      Jeg skrev ikke at det er gratis penge men at jeg synes det er tæt på så. Folk kan jo vælge og vrage i de tips de læser og såfremt man synes det er et dårligt tip så smider man jo bare ikke penge på det. Husk nu at vi alle spiller forskelligt.

• Svara
      • 12
        Bosse30
        den 31 december 2011 01:32

Jeg medgiver, at der selvfølgelig er stor sandsynlighed for at hun nævner Afghanistan, men fordi hun har nævnt det i 3 år gør ikke spillet til en selvfølge. Hun holdt jo også op med at nævne Bosnien, Makedonien, Irak osv. selvom vi stadigvæk var/er aktive. Hun undgår næppe de udsendte soldater, men om hun fremhæver Afghanistan er ikke 100% sikkert (men derop af), derfor kan jeg godt følge Original med, at de måske er lige i overkanten at skrive: "Smid i trygt penge på dette bet...." og lignende.

• Svara
        • 13
          Titanium
          den 31 december 2011 01:04

At jeg skriver, at man trygt kan smide penge på dette bet er jo ikke ensbetydende med at man skal satse hele sin opsparing. Jeg gider ikke at forsvare mit spil eller mit indlæg, men der er altså forskel på at nævne de sidste 35 mand i Irak og så det at nævne 800 mand i verdens brændpunkt nr. 1.
          Men lad os lukke den her :)
          Godt nytår..

• Svara
        • 14
          Leandinho
          den 31 december 2011 02:31

Når det kommer til betting er der en ting, man ikke er: Skråsikker!

Derfor formulerer man sig ikke i vendinger som "Den er sikker" eller "smid trygt jeres penge". Velkommen til sådanerdetbare-logikken.

• Svara
        • 15
          Original
          den 31 december 2011 02:58

Titanium, når du opretter spil så er det for at rådgive folk og "få dem til at spille" på det du også tipper. Når folk spørger ind til dit tip, til ting som ikke står i analysen, så skal du argumenterer hvorfor folk skal smide deres penge på dit spil.

Du har tidligere ytret et brændende ønske om debat på dine spil, here you go :-)

• Svara
      • 16
        cbll
        den 31 december 2011 08:46

Så du vil kun diskutere ting når folk er enige med dig - eller hur..

10 units på odds 1,10 er galmatias hvis man følger normal logik. Specielt på en special, hvor 9 ud af 10 mennesker ikke kan klemme 10 units ind, specielt ikke før oddset er slashed.

Ser langt fra denne som sikker.

• Svara
        • 17
          cbll
          den 31 december 2011 09:02

Hvis vi desuden følger spilxperten-skalaen; så kan der jo aldrig været mere end 110% BV i sådan et tip her... Selv hvis du ikke følger den men spiller ude fra dit eget system er det jo stadigvæk meningsløst.

"Smid trygt dine penge" og "gratis penge" er ganske enkelt forbudte sammensætninger af ord i bettingverdenen!

• Svara
        • 18
          Titanium
          den 31 december 2011 10:43

Nej men jeg gider da ikke bruge min tid på at diskutere om den fortjener 10 units eller ej. Eller om jeg opfordrer folk til at smide alt hvad de ejer.

• Svara
          • 19
            cbll
            den 31 december 2011 10:46

Essensen i betting går ud på at diskutere hvad du spiller - hvorfor, om der er værdi, og argumenterne.

Du gider ikke diskutere nogle af tingene. Jeg kan love dig for, at du går fallit hvis du kører den strategi du har gang i nu, i det lange løb. Nok er jeg imod at gå striks efter betvalue-teori og andet godtværk, men det kræver ikke meget matematisk sans for at finde fejlen her.

• Svara
            • 20
              Titanium
              den 31 december 2011 10:59

Jeg gider da godt diskutere hvad det her handler om, væddemålet. Men hvis du nu lige skimter denne side igennem så ville du også vide at med untagelse af Bosse30, så er det bare en stor smøre om den fortjener 10 units eller ej og mit ordvalg. Det fik jeg forklaret af Original i det første indlæg og jeg ser ingen grund til at i gentager hvad han allerede har skrevet igen og igen.

• Svara
            • 21
              Titanium
              den 31 december 2011 11:04

Og nu skriver du, at det ikke kræver meget matematisk sans for at finde fejlen her. Hvis jeg tror, at der er 98% chance for at dette tip går hjem, så er der en rigtig flot værdi. Og hvad er min fejl så?

• Svara
              • 22
                cbll
                den 31 december 2011 11:14

Jo, lad os da lave matematik på 2. klasses niveau..

98*1.10 = BV: 107,8%

At du kan forsvare 10 units på dét er foruden min logiske sans. Men al held og lykke med spillet - og godt nytår :)

• Svara
              • 23
                Titanium
                den 31 december 2011 11:23

BV på 107,8%, så kan man tale om matematik på 2. klasses niveau hvis jeg taber på det i længden. Godt nytår til dig Cbll og jeg må vist hellere sige i lige måde med dine spil.

• Svara
              • 24
                cbll
                den 31 december 2011 11:28

Hvis du smider 10 units på noget hvor du ligger i området af 107% BV, så har du da lige præcis ingen matematisk sans? Så stop dog ignorancen, jesus mand..

http://www.spilxperten.com/bet-value.aspx

Foreslår at du læser FAQ'en og får noget viden om betting, før du så hårdtnakket skal benægte fakta. Nok er jeg imod alt skal være klemt inde i en rigid boks, men BV er et fint fingerprej imod om du har fat i noget godt eller rigtigt. Så mange units på et spil til 1,10 er en skandale for enhver better.

• Svara
              • 25
                Titanium
                den 31 december 2011 11:39

Hold tonen.

Nu var det ikke det, det handlede om. Du skrev at man taber på det i længden og det gør man ikke - om jeg så smidder 1 eller 10 units, så lad være med at drej den over på mit antal units igen, igen.

• Svara
              • 26
                cbll
                den 31 december 2011 11:48

Du begår en fejl som alle der er nye til betting inkl. undertegnede gjorde i sin tid. At du benægter det gør, at du vil lave den igen, og igen, og igen.

Du er tydeligvis ignorant af sådan en grad, at du ikke vil hjælpes. Du begræd dig over at ingen kommenterede dine "guldspil", og nu begræder du, at folk rent faktisk kommer med kritik til noget, du bare ikke har ret i. Hvad i alverden vil du? Vil du have kritik, hjælp, og blive en bedre tipper, eller bare afvise al form for logik fra folk der prøver at hjælpe og har erfaring fra industrien?

Hvis sidstnævnte, så kan jeg ikke se hvad du vil herinde.

• Svara
              • 27
                Titanium
                den 31 december 2011 13:01

Denne debat tager en drejning, jeg ikke rigtig bryder mig om. Drop de personlige angreb du har gang i, de hører ingen steder hjemme. Jeg er ikke ignorant, og synes næsten at pinligheden over dit indlæg er så stort at man burde lade den ligge. Men nu skal jeg nok forklare mig.
                Du skriver at jeg begræder mig fordi folk kommer med kritik. Det gør jeg ikke. Jeg gider bare ikke blive ved med at forsvare mit antal units. Jeg synes den fortjener 10, det gør du ikke, og sådan har vi bare forskellige holdninger til nogle væddemål. Du nævner også selv at du er imod at alt er klemt ind i den rigtige boks, og måske spiller jeg bare markant anderledes en gennemsnittet her inde. Det fungerer bedst for mig og det er jeg vel i min fulde ret til. Folk har jo altid analysen at forholde sig til som ifølge min overbevisning er en vigtigere indikator end antal units smidt. Synes man det er et dårligt tip, ja men så spiller man bare ikke på væddemålet. Ikke alle tips er perfekte.

Du nævner også at du ikke kan se hvad jeg vil her inde. Jeg vil gerne blive en bedre tipper, naturligvis. Man kan jo spørge dig om det samme når du ligger på 101% i tilbagebetaling - der jo tydeligvis noget du selv gør forkert gang på gang, så jeg synes dine angreb er lidt hårde med det taget i betragtning.

• Svara
                • 28
                  cbll
                  den 31 december 2011 13:09

Paradokserne i dine handlinger kan da kun få en til at tro, at du er en overkåd teenager der ser sig selv som den næste store tipper fordi du har ramt et par stykker rigtigt, og derfor mener du har fundet "guldet" i odds 1,10 på en nytårsspecial, som er intet mindre end useriøst at tippe på herinde, da det er et hyggespil, og næppe noget seriøse puntere får lov til at spille på.

Jeg sviner dig ikke til, jeg prøver såmænd bare at hjælpe dig, med din vilje til hårdnakket at påstå du har ret giver mig ikke noget andet valg end at spille med åbne kort; Tro mig, jeg siger blot, hvad 9 ud af 10 tænker herinde, når de ser sådanne spil: Det er useriøst, forkert, og 10 units er fuldstændig hul i hovedet på sådan et spil.

Tag det i betragtning af hvad du vil. Jeg har også lavet mine fejl - man lærer af det, og 10-unit spil skal bestemt ikke forbydes. Men 10 units på odds 1,10 er vanvid, og giver matematisk set ingen mening.

Lad os udpensle det..

1.) Hygge-spil. Det bliver ALDRIG til 10 units, om det så var odds 25 du havde fundet gigantisk værdi i.
                  2.) En betvalue på over 140% er ikke matematisk mulig på odds 1,10
                  3.) SÅFREMT du vinder på disse spil, limiterer disse hyggespils-bookmakere dig jo bare. Hvad er formålet så?

Beklager "tilsviningen", men ignorant er lige præcis det ord der passer. Du kan slet ikke forholde dig til fakta og finder på dine egne argumenter for dit spil, frem for at reassonere over ny viden du får.

Men lad os bare stoppe den her - det bliver næsten en sørgelig fadæse. Helt og lykke inden for branchen..

• Svara
                • 29
                  christianbc
                  den 31 december 2011 13:16

Titanium - hvis du har en tbp på 101,7 efter 501 spil, så laver jeg sku en hat af papir til dig.

Det spil her er jo latterligt. Kan du ikke engang selv se det? 10 Units, det er der jo ingen der får lov at spille det et sådant spil?

Der er måske værdi til 1 max 2?

For det andet har du ingen anelse om hun rent faktisk siger Afghanistan? Det er udelukkende statistisk, og du nævner selv at du kun har læst 3 nytårstaler? Hvad med da vi var i Bosnien? Nævnte hun altid dem?

Analysen er mangelfuld og decideret ringe.

De fleste af dine spil her inde er på rigtig lave odds og med et højt antal units? Du spiller jo ikke på værdien, men på hvad du tror der sker, så er oddset egentligt ligegyldigt. Fortsætter du sådan, så kommer du aldrig til at lave overskud i det lange løb.

• Svara
                  • 30
                    Titanium
                    den 31 december 2011 14:02

Ignorance er at begå de samme fejl over 500 spil - det her er bare stædighed i en diskussion.

Jeg ved godt at 10 units ikke hører hjemme i sådan et spil hvis man følger spilxperten's model, men synes nu stadig det er et fint tip.

Alt er noteret til næste gang.

Godt nytår.

• Svara
                  • 31
                    cbll
                    den 31 december 2011 14:07

Lad os nu se, når du når op på selvsamme antal spil. Du ser jo ikke nogle af de kampe du spiller på - baseret udelukkende på statistik. Kald dét, hvad du vil. :)

Lige over.

• Svara
                  • 32
                    WoodmanWoody
                    den 31 december 2011 15:58

Titanium jeg vil sådan set kun lige komme med en bemærkning i forhold til denne debat, da der stort set er skrevet nok.

Husk på at folk kun vil hjælpe dig og nogle snakker med flere års erfaring! Vi har alle begået vores fejl i betting, selv de aller bedste og hvad vi kan bruge det til er at lære af vores fejl.

Godt nytår!

• Svara