FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Charlotte Bobcats - Atlanta Hawks

• 01
    jank1
    den 6 januari 2012 17:24

Divisionsopgør i Charlotte til aften. Jeg kan ikke forestille mig Hawks har andet end kæmpestore træthedsproblemer. Man skal afsted til Charlotte efter for bare 22 timer siden at have tabt i en triple-header af en OT, hvor alle holdets startede loggede +40 minutter.

Charlotte har været gode i år, og var stærke i New York forleden. Bredden er ikke stor, men man har klart bedre ben end Atlanta. Hawks har dog en bredere bænk.

Man skulle have nappet spillet tidligere end jeg gør, men 2,00 er stadig fint i mit hoved, hvor jeg holder Charlotte som favoritter. Hawks spiller fjerde kamp på femte nat, helt sindssygt - og så spiller de igen i morgen! Et eller andet siger mig, at de sælger kampen i aften - specielt når stjernerne, Joe J og J-Smoove loggede +45 minutter.

• Svara
    • 02
      Jogs
      den 6 januari 2012 17:25

Undskyld mig, men hvad spiller du på?

• Svara
    • 03
      TearDrop
      den 6 januari 2012 17:35

Jeg synes det er sjovt at du skriver at Bobcats har været gode? Den eneste grund til at de vandt i New York var en skandale kamp fra Knicks, og det dårligste forsvar i mands minde.

Det kan godt være at Hawks er trætte, men jeg tror hellere at de vil have slettet det pinlige nederlag fra i går.

• Svara
    • 04
      tobiaskrohn
      den 6 januari 2012 17:31

læs analysen ordenligt så kan du se han har bobcats..

• Svara
      • 05
        Jogs
        den 6 januari 2012 18:22

Har ikke meget forstand på NBA, og han har tydeligvis skrevet forkert ved hans TIP, da begge hold står der :)

• Svara
      • 06
        Nero
        den 6 januari 2012 18:43

Det står i den anden Jank1 har lagt op, hvor han henviser til sin fejl.

Dog kan det undre at oddset ikke er det samme?

Kan godt følge spillet langt hen af vejen. Bobcats er trods alt 2-4 og spillede lige op med Heat en enkel gang. Jeg kigger dog mere på under. De to holdt mødtes i preseason med hhv. med ikke over 170 pts i nogen af kampene!

• Svara
      • 07
        TearDrop
        den 6 januari 2012 20:00

Jeg synes overhovedet ikke at du kan sammenligne preseason til reg. season. Slet ikke denne preseason, hvor holdene ikke havde en ordentlig trainingcamp.

• Svara
      • 08
        Nero
        den 6 januari 2012 20:19

Vidste godt den ville komme, skulle nok have medtaget dette allerede i første post.

I min bog er Bobcats et under-hold. Det er Hawks sådan set også. Deres kamp og skuffelsen fra i nat, taget i betagning.

Syntes preseason kampene var et godt billede på deres tilgang til spillet uagtet at de har kørt en stor del af roaster ud og den korte opstart som du fremfører.

Jeg giver i hvert fald under et skud.

• Svara
    • 09
      Miguel
      den 6 januari 2012 22:39

Jeg synes det er enormt svært at finde en vinder i den kamp, for f.eks Joe Johnson spiller elendigt og misser for meget, mens de fra bænken får glimrende produktivitet. Igår i særdeleshed af Ivan Johnson som egenhændigt bragte Hawks tilbage i kampen da det så sortest ud lidt inde i 3 qtr og fortsatte sit gode spil i OT også. Jeg synes det er forkert at nogle mener det er pinligt at tabe til Miami, for sandheden er at det hold har et dybt hold og ikke blot handler om Lebron og D-Wade. Miami og Portland har efter min mening de dybeste hold i NBA og kunne sagtens se de 2 hold matche op i finaleserien, men det er en anden snak. :-)

• Svara
      • 10
        TearDrop
        den 6 januari 2012 23:53

Det kan du da ikke mene? Miami har det dybeste hold? hele sidste sæson blev de kritiseret for ikke at have andet end "the big three". I denne sæson har de fået et par rookies der blev valgt sent i draften og en solid, men gammel, Shane Battier. De mangler endda også Mike Miller, der skal være deres bedste mand fra bænken.

Et roster bestående af:

Joel Anthony
        Shane Battier
        Chris Bosh
        Mario Chalmers
        Norris Cole
        Terrel Harris
        Udonis Haslem
        Juwan Howard
        James Jones
        Dexter Pittman

vil ikke have en jordisk chance for at kvalificere sig til playoffs.

Det var vel heller ikke tilfældigt at Larry Drew ved halvleg udtalte at det var pinligt at se sine spillere blive udspillet af et Heat B-hold.

I går var det et klassisk billede på at Hawks kom ud og troede at det blev en dag på kontoret, men vilje og fight slår ofte talent.

Og ja, det giver vel et godt billede af situationen når Ivan Johnson kom ind og udspillede alle sine medspillere, der hedder Josh Smith, Joe Johnson, Al Horford, Jeff Teague osv.
        Det fortæller helt klart mere om hvordan Hawks' "stjerner" præsterede end, hvordan en 27 årig spiller, der har været hele kloden rundt for at få et arbejde, gjorde det.

Imo er det ikke andet end pinligt at Hawks, på hjemmebane, tabte til Miamis andet hold.

• Svara
        • 11
          Bosse30
          den 7 januari 2012 00:29

Muligvis off topic, men hvad er så din CV på at Miami Heat ikke vinder Eastern Conf.?

• Svara
        • 12
          Miguel
          den 7 januari 2012 00:40

Jo det kan jeg bestemt godt mene :-)

Jeg synes det er en glimrende roster og sidste sæson var også langt mere præget af at de skulle lære at spille sammen og derfor blev det for meget 'The Big Three' når spillet ikke hang sammen. Det gør det i langt højere grad nu og derfor kommer 'holdet' også mere til sin ret. Om de kunne gå i playoffs uden Lebron og D-Wade, ja det mener jeg faktisk godt de kunne. Med Chris Bosh at bygge holdet op om, mener jeg ikke det ville være utopi.
          Til gengæld er jeg bange for at Atlanta forbliver evighedstalenter. Jeg synes man har ventet på at de skulle tage et trin op af stigen i evigheder, men er bange for at det ikke sker.

• Svara
          • 13
            TearDrop
            den 7 januari 2012 02:56

I går brugte man i høj grad Cole, Harris, Battier og Pittman, hvordan er de sammenspillet med resten af Heat-holdet så kort inde i sæson samt uden nogen rigtig preseason eller trainingcamp?

Og at bygge et hold op omkring Chris Bosh er vist prøvet før, uden held. Og det Raptors hold der var bygget op omkring Bosh dengang havde uden tvivl slået ovenstående trup mod Hawks.

• Svara
        • 14
          bigdipper
          den 7 januari 2012 00:37

Hvorfor kan han ikke mene at Miami har det dybeste hold?
          De kan sende Battier, Miller(når han er klar) og Haslem ind fra bænken. Det er alle spillere der har kvalitet til at starte på de fleste hold i ligaen. Derudover har de en flok spillere der alle har noget specifikt at byde på.
          Hvad der blev sagt om Miami sidste år har ingen relevans overhovedet. Miller og Haslem var for skadede til at være effektive og de havde hverken Cole eller Battier.

• Svara
          • 15
            TearDrop
            den 7 januari 2012 02:52

Jeg ville "everyday of the week" tage disse holds reserver: Sixers, Bulls, Pacers, Bucks, Magic, Mavs, Rockets, Nuggets, Thunder og Blazers over Battier, Miller og Haslem.

Så synd at kalde dem et af de bredeste hold i NBA. Hvis de nu var det ville så ikke være lidt unfair med Bosh, Wade og LBJ på et hold?

• Svara
          • 16
            bigdipper
            den 7 januari 2012 07:56

Orlando Magic? Der er en grund til at de kun brugte 8 spillere i nattens kamp mod Bulls og jeg er sikker på Duhon havde været degraderet til cheerleader, hvis de bare havde haft en nogenlunde backup PG.
            Det er naturligvis en subjektiv vurdering, men jeg er ikke enig i dine betragtninger. Noget tyder på bookmakerne giver mig ret, eftersom Miami kun endte i +4. Med et par point for Atlantas hjemmebanefordel, betyder det at holdene er vurderet nogenlunde lige kvalitetsmæssigt.

At Miamis roster uden Wade og James ikke skulle have en jordisk chance for at kvalificere sig til playoffs, er måske den mindst gennemtænkte kommentar jeg til dato har set af en NBA ekspert.
            For det første er eastern conference svag. De hold der kommer til at kæmpe om de laveste seeds vil sandsynligis have en negativ record.
            Derudover har Chris Bosh taget dårligere Toronto Raptors hold til play off. 2 gange endda!

I 2007 med en starting lineup der hed TJ ford, Anthony Parker, Joey Graham, Chris Bosh og Rasho Nesterovic.
            I 2008 var Joey Graham blevet byttet ud med Baragnani.

Og jo, det er unfair med James, Bosh og Wade på et hold. Det er også derfor at NBA for et par måneder siden lavede reglerne om, så spillere kan tjene væsentligt mere ved at resigne med deres nuværende hold.
            Det er også unfair at de kan få kvalitets spillere til at skrive under for meget mindre end de kan tjene andetsteds, fordi de vil have en ring. Lige nu tjener Udonis Haslem f.eks halvt så meget som Kwame Brown og Shane Battier sagde ja til en kontrakt der var meget mindre end det udspil han havde fået fra Grizzlies.

• Svara
          • 17
            TearDrop
            den 7 januari 2012 12:48

Hvis du kun sætter spørgsmålstegn ved Orlando Magic, er du vel enig med mig i at der er 9 andre hold der har en bedre bænk end Heat. Hvordan gør det så Heat til et af de bredeste hold?

Og ja, jeg tager JJ Redick, Glen Davis, Q. Rich, Chris Duhon, Von Wafer og Earl Clark over Battier, Haslem og Miller osv.

Dårligere Raptors hold til playoffs. Nej.

Bookmakerne gav dig ret? Oddset på Hawks faldt fra 2,42 til 1,42? Informationer blev frigivet så tæt på kampstart at den ikke kunne spilles længere ned handicapmæssigt.

Okay, jeg er en uduelig ekspert med et forvrænget billede på NBA. Så spillede du altså også på at Heat vandt ude over Hawks, uden LBJ, Wade og Mike Miller, selvom at de lige havde tabt til dem på hjemmebane med Wade og LBJ på holdet?

• Svara
          • 18
            bigdipper
            den 7 januari 2012 18:06

Jeg afholder mig fra at diskutere det mere subjektive, selv om det sikkert kunne blive en god debat.

Jeg sætter ikke kun spørgsmålstegn ved Magic, for mig var det bare det breddemæssigt absolut ringeste af de hold du nævnte.
            Jeg kalder dig heller ikke en uduelig ekspert. Men når du bruger et udtryk som "ikke en jordisk chance" om en solid gruppe spillere, så hænger det ikke sammen med virkeligheden.

Og mht til odds, så blev det ikke spillet ned på Hawks. Kampen blev taget af i +4 ca en time før kampstart og sat op igen til -4. Dvs Heat gik fra at være vurderet som en klasse over Hawks til at være på nogenlunde samme niveau. Bookmakerne som tager seriøse indskud, har ikke råd til at lade odds blive spillet ned på den måde, derfor justerer de naturligvis odds så det passer til deres anslåede styrkeforhold.

Når nu et Heat hold uden James og Wade bliver vurderet til at være på niveau med Hawks (som regnes for et playoff hold), er de jo tydeligvis ikke uden en jordisk chance for at gå i PO.

• Svara
          • 19
            TearDrop
            den 7 januari 2012 18:36

Jeg rystet over dine antagelser, men okay. Hver sin syn på tingene.

• Svara
          • 20
            TearDrop
            den 7 januari 2012 19:11

sit syn, hedder det selvfølgelig.

• Svara