FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Betalingseksperter

• 01
    anden
    den 1 november 2011 11:58

Hej,

Jeg ville gerne vide om betalingseksperter(Roman,Hagen m.v.) lever 100% af denne indkomst samt deres egen private betting?

Mvh
    Anden

• Svara
    • 02
      andymar
      den 1 november 2011 12:16

Det er meget svært at leve af det, selv om man er dygtigt til at sætte odds. Bookmakerne vil jo helst ikke af med penge, så der bliver ofte sat en limit på dine væddemål, hvis du bliver for succesfuld.

• Svara
    • 03
      Drawman
      den 1 november 2011 12:06

Hej anden!

Jeg er ny herinde, men dette er da et - efter min mening - et meget personligt spørgsmål du stiller eksperterne. Desuden kan der være et skattemæssigt aspekt i dette.

De har præsteret fremragende over rigtig lang tid så kan resten da være underordnet eller?

• Svara
      • 04
        anden
        den 1 november 2011 12:26

Jeg synes det er relevant da det er betaling pr. bet og der derfor kan vaere interesse i at give saa mange som muligt. Dermed ikke sagt de ikke goer et godt job for det goer de. Men synes det ville vaere interessant om dette er et fuldtidsjob for dem eller...

Skatten burde ikke have noget at sige da gevinster er skattefrie.

• Svara
      • 05
        cbll
        den 1 november 2011 13:32

Der er nærmest ingen der lever af betting i verden - specielt ikke håndbold. Store markeder med store limits er sværere at få profit på (premier league, etc.) - ligaer med stor profitmulighed(læs: håndbold) bliver hæftigt limiteret - og er derfor svært at lave af dét.

Altså er muligheden for en "stor" indtægt ganske lille. Medmindre du har insiderviden i premier league el. lign.

Limit på håndbold ved SBOBET er f.eks. 48 euro.. Så skal der satme klemmes et par bets igennem for at betale huslejen ;-)

• Svara
      • 06
        anden
        den 1 november 2011 13:48

Der er nu en del der lever af det er jeg sikker paa:)Hvis man saelger et spil for ca. 10 kr og du har 300 abonnenter har du tjent 3000 kr. uden risiko bare paa et spil...

• Svara
      • 07
        Baba Musa
        den 1 november 2011 14:09

Når markeder er så små som eksempelvis håndbold, så vil der aldrig være plads til 300 abonnenter.

Jeg har fulgt Roman over lang tid, og hans odds er til at få stort set hver gang, da han er meget fair i sine posts og ikke poster til topodds. Nu spiller jeg heller ikke for voldsomt store penge, men jeg har rigtig flot profit på roman og en del andre både her og fra andre sites.

• Svara
      • 08
        anden
        den 1 november 2011 14:23

Ok saa lad os sige 100 abonnenter hvilket bestemt burde vaere muligt og sagtens kunne vaere langt mere. Prisen er ca. 10 kr pr. spil og Roman har altsaa tjent 1.797.000 indtil videre....

• Svara
        • 09
          HP
          den 1 november 2011 16:17

Helt ærligt, så synes jeg, at denne tråds berettigelse kan ligge på et meget lille sted. Jeg kan ikke se, at Romans eller andres privatøkonomi kan være et anliggende for os brugere. Om de lever af deres "tjans" for dette site, om de lever af betting ved siden af, eller om de lever af hundeluftning angår vel ikke os andre.

Hvad jeg kan og bør forholde mig til som evt. "bruger/kunde" er vel, om jeg vil betale prisen for disse betalingsspil. Kort sagt er der value for money i disse tips?

Om betalingsdrengene så kørte rundt i dyre biler og røg store cubanere, kan vel aldrig blive mit anliggende.

Jeg forstår simpelthen ikke præmissen for denne tråd, men oplys mig gerne, hvis jeg har misset noget.

Beklager vis tonen blev lidt harsk, det var egentlig ikke meningen. Jeg forstår bare ikke motivet for spørgsmålet.

• Svara
        • 10
          Higuain
          den 1 november 2011 17:12

Tror hellere end gerne Roman ville takke ja til den deal du har lanceret der anden ;-)

Nu ved jeg ikke hvor mange abonnenter Roman har eller hvad han får pr. spil, men du har ikke tænkt på at Roman nok ikke skummer hele fløden ene og alene? SpilXperten skal nok også tjene lidt, samtidig med at der er udgifter i forbindelse med siden, samt sms servicen.

Jeg tror hellere end gerne Roman ville takke ja til at tjene 1 mio. årligt, men det er for ham desværre næppe sådan det ser ud ;-)

• Svara
          • 11
            anden
            den 1 november 2011 17:22

Jeg var bare nysgerrig om dette var et fuldtidsjob hvor antallet af spil reelt bestemmer ens maanedsloen og man derfor kunne have interesse i at poste saa mange spil som muligt. Hvis ingen oensker at svare saa fred vaere med det :-)

• Svara
          • 12
            NN
            den 1 november 2011 17:52

@ cbll

Er det ikke lidt naivt at tro, der ikke er nogen, der kan leve af betting - det hører trods alt under kategorien "verdens største industri".
            Mange europæiske bookies tager imod indsatser på 1500-3000 kr. pr. bet (også indenfor håndbold) og det er faktisk et ganske fint leje for at opretholde en fin levestandard. Lad mig i hvert fald fortælle, at jeg kender mindst en håndfuld, der lever af det i Danmark - og en håndfuld, der kan leve af det, såfremt de ønskede det.

På et eller andet tidspunkt, bliver man ganske vist ramt af limits, men det er der heldigvis råd for :)

• Svara
          • 13
            Roman Empire
            den 1 november 2011 17:59

Lidt spøjs tråd, ja. Jeg har ikke tid nu, anden, men jeg skal nok kaste et par kommentarer om løs og fast senere.

• Svara
          • 14
            dane
            den 1 november 2011 21:26

NN skrev:
            Mange europæiske bookies tager imod indsatser på 1500-3000 kr. pr. bet (også indenfor håndbold)
            På et eller andet tidspunkt, bliver man ganske vist ramt af limits, men det er der heldigvis råd for :)

Jeg kender dem der limiterer hurtigere end man kan nå at sætte spillene.
            Så kunne du ikke lige fortælle hvem de mange bookies er, der gerne modtager spil på håndbold op til 3000 kr pr bet?

• Svara
          • 15
            NN
            den 1 november 2011 23:44

Jeg har ikke lyst til at fortælle dig, hvordan du undgår limits - det må du læse om andre steder eller tænke selv.

1500 kr. kan man få igennem hos Bet24, Bet365, Bwin, Gamebookers, til dels Nordic, Centrebet, Expekt, til dels Ladbrokes, Sportingbet, William Hill og til dels Pinnacle, mens man hos Bwin, Centrebet, Expekt, Gamebookers, Sporting og William Hill ofte kan få 3K igennem - hvis vi udelukkende snakker håndbold.

Selv spiller jeg på fodbold og der er limits en anelse højere :)

• Svara
            • 16
              kesi1
              den 2 november 2011 00:21

@NN

Er ret uenig i det du skriver mht. håndbold og generel niche markeder med små limits. Jeg vil med 100% sikkerhed sige, at er du succesfuld inden for et niche marked, som f.eks håndbold med små limits vil du 100% IKKE leve længe hos de respektive bookies (måske på nær bet365) uafhængigt af hvor stor en tyr de tror du er, hvis du snakker bets til 1500-3000kr af gangen.
              Fodbold markeder og andre brede markeder som yankee sport osv ser MEGET anderledes ud, som du selv nævner, og der kan du nemt holde dig kørende endda med høj leve standard.
              I øvrigt har du helt ret i at der er flere der lever af betting end de fleste tror.

• Svara
              • 17
                Roman Empire
                den 2 november 2011 01:12

@ Anden

Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale i dine indlæg. Finder faktisk dine indlæg ret mærkelige - især når der er tale om dine første forumposts på SpilXperten.

Hvad er det helt konkret, du gerne vil vide? Du starter med spørgsmål om, betalingseksperterne lever af spil - hvorfor ved jeg ikke. Siden er der diskussion om man kan leve af spil - hvorfor ved jeg ikke. Siden konspirerer du på incitamentet for at smide spil op - hvorfor ved jeg ikke.

Jeg kan ikke gennemskue, hvorfor tråden tager en drejning, hvor det åbenlyst er vigtigt for dig at vide, hvad jeg får ud af mit engagement på SpilXperten.

@kesi1

Der tager du helt fejl. Håndboldmarkedet er større, end du antyder - og slet ikke at sammenligne med fx atletik, badminton, vintersport osv. Generelt synes jeg, at bookmakerne har oppet sig i forhold til limit og slash på håndbolden.

Der findes rigtig mange bookmakere, der tager bets på 1500-3000 kr (og højere) på håndbolden - som NN nævner. Legetøjsbookmakere som Betsafe og Nordicbet gør ikke, men ellers der mange muligheder. Man får ikke flere tusinder ud pr. unit - men man kan komme langt, da store dele af markedet altid ligger i samme leje - og man kan dele sin indsats op og spille flere steder - hvad desuden bør reducere risikoen for personlig limit.

Personligt ville jeg ikke smide spilforslag offentligt, hvis jeg ikke selv kunne komme ud på dem med ønsket indsats.

• Svara
              • 18
                kesi1
                den 2 november 2011 03:22

@Roman Empire

Tror du misforstod mit indlæg eller også har jeg formuleret mig forkert. Det jeg mener er, at du næppe lever længe hos nogen som helst bookies, hvis du stikker ud for 1500-3000kr pr. gang og er vindende over længere tid i f.eks. håndbold - ellers vil jeg da meget gerne vide hvilke som tillader det (udover bet365). Findes de ville jeg MEGET gerne følge dig igen, da du mere end har bevist at du knuser de markeder.
                I øvrigt var det her ikke ment som starten på en diskussion om præcis håndbold markedet, men niche sport generelt. Det er muligt jeg har taget fejl af håndbold markedets størrelse og det har udviklet sig det sidste års tid.

• Svara
            • 19
              dane
              den 2 november 2011 07:53

NN: Stort set ingen af dem du nævner tillader ret mange spil på håndbold med en indsats på 3000,- Max 6 mdr og du er limiteret til ukendelighed.

• Svara
              • 20
                anden
                den 2 november 2011 08:55

Roman skriver:

Hvad er det helt konkret, du gerne vil vide? Du starter med spørgsmål om, betalingseksperterne lever af spil - hvorfor ved jeg ikke.

Jeg synes det er ret tydeligt, men copy paster da lige mit mit sporgsmaal igen hvis du ikke saa det:

Jeg synes det er relevant da det er betaling pr. bet og der derfor kan vaere interesse i at give saa mange som muligt.

Men synes det ville vaere interessant om dette er et fuldtidsjob for dem eller...( Et interesse sporgsmaal som du hoerer hele tiden indenfor betting)

Jeg synes aerlig talt ikke der saa meget at "finde hoved og hale i".

2 simple sporgsmaal som du kan vaelge at besvare eller lade vaere. Du har valgt at lade vaere og dette er helt fair og dit valg!

Og iovrigt, saa kan jeg godt garantere at det er fuldstaendig umuligt at leve af haandboldodds hos EU bookies. Med mindre man altsaa saelger sine mange tips til smaagamblere.

• Svara
                • 21
                  Baba Musa
                  den 2 november 2011 09:31

@Roman

Lad være at bruge tid på sådan en klovn.

andens dagsorden har jo intet positivt eller konstruktivt over sig. Det lugter af han arbejder for en bookmaker eller har modsatrettede interesser. Han sidder ihvertfald tydeligvis på en udenlandsk pc, og skriver sine indlæg.

• Svara
                • 22
                  HP
                  den 2 november 2011 09:31

@ anden:

Det der skurrer mest i mine øjne er, at du - bevidst eller ubevidst - insinuerer, at antallet af spil, der lægges ud, er påvirket af betalingsekspertens ønske om volume i antallet af tips og dermed større profit for eksperten.

Aner ikke hvordan eskperterne af aflønnet men har aldrig kunne finde indikation nævnte mønster. Dybest set ville eksperten vel grave sin egen grav ved at høvle tips ud med en sandsynligvis lavere udbetalingsprocent til følge. Det vil på lang sigt reducere abbonentantallet - det er i hvert fald min påstand - og det er vel ikke i nogens interesse.

• Svara
                  • 23
                    anden
                    den 2 november 2011 10:04

@ Baba Musa.

Rigtigt, jeg skriver fra en udenlandsk pc. Godt set.

Rigtigt, mit indlaeg er muligvis ikke positivt men heller ikke decideret negativt. Jeg har stor respekt for folk der skaber en forretning. Jeg var blot nysgerrig. Roman har ingen forpligtelse til at besvare mine sporgsmaal - langt fra.

Tak for betegnelsen klovn;)

• Svara
                • 24
                  kesi1
                  den 2 november 2011 11:42

@Anden

De eksperter som du efterspørger, der bare udsender spil for at tjene penge findes der 1 million af derude. Flere af dem kan måske også nå at tjene lidt penge inden de bliver opdaget af deres naive kunder, som ikke har undersøgt om de er verified mv.
                  Men de eksperter som du mener bare udsender spil for at tjene penge og over 1798(!!!!) spil slår markedet med 111.3% de findes næppe. Skulle de kunne eksistere ville bookierne jo næppe tillade dig at spille på f.eks. håndbold. Det svarer jo til at tabe til en abe med bind for øjnene over 1800 spil. Det tvivler jeg på at store milliard foretagener lader ske.

• Svara
                  • 25
                    Roman Empire
                    den 2 november 2011 14:37

@ Anden

Jeg forstår simpelthen ikke din agenda? Hvad er det, du vil opnå med dine spørgsmål – og hvorfor?

Indledningsvist henvender du dig til nogle af sidens eksperter på håndboldfronten og spørger om de lever det. Siden svarer du selv på dit eget spørgsmål i #20. Det giver slet ingen mening.

Derefter insinuerer du på det kraftigste i antal spil skulle være mit incitament for engagementet på SpilXperten. Samtidig slynger du nogle helt absurde tal ud – om noget du ikke har belæg for at udtale dig om – og som ikke tjener noget formål.

Mit engagement på SpilXperten er ikke noget fuldtidsjob. Jeg er studerende. Det er en fed tjans ved siden af at arbejde med noget, man brænder for - det er vel det, de fleste ønsker at opnå i deres tilværelse.

Man kan sagtens leve af at spille på håndbold – ligesom man kan leve af så meget andet. Det kommer desuden an på, hvordan du definerer ”leve af” – det er relativt, og der er masser folk, der lever af en SU. Omvendt er det klart, der skal en del til spil - for at få en stor omsætning, når der er begrænsninger i form af limits.

Det kan godt være, jeg misforstår din agenda og dine hensigter – men jeg synes ikke, det klæder dig at insinuere noget som helst. Det er respektløst overfor folk, der dedikerer sig opgaven - og ligger et stort arbejde i det.

• Svara
                  • 26
                    Roman Empire
                    den 2 november 2011 14:54

@ Dane

Du behøver jo ikke at kunne spille 3000 kr pr. spil hos samtlige udbydere på markedet. Bet365, Bwin, Centrebet, Danske Spil, Sportingbet og Pinnacle er vel de bedste - og med den portefølje kommer man rigtig langt på håndboldmarkedet - og vil så godt som altid få konkurrencedygtige odds med gode limits.

@ Kesi1

Jeg synes, at håndboldmarkedet har udviklet sig i positiv retning. Danske Spil udbyder singler på det hele nu - som har været et skub i rigtig retning. Derudover har Pinnacle gradvist hævet deres limit og TBP - en kort periode efter sommerferien var de helt oppe at ringe med 99 % i teoretisk tilbagebetaling - nu kører de med pæne 98-98.5 %. Det tvinger det øvrige marked til at reagere.

Min fornemmelse er, at håndboldmarkedet er større nu end for 1 år siden - og der er længere mellem oddsslash.

Personlige limits er naturligvis svære at undgå uanset. Min erfaring er, at Betsafe (taler for sig selv..), Bet24 (smidt ud af forretningen uden forklaring), Betsson (limit pga. specials under VM fodbold), Nordicbet (limit efter én weekend) og Unibet (limit efter påstand om syndikatspil på specials under VM i fodhold) er de værste - der limiterer helt ned til det tåkrummende. Det er bookmakere, der limiterer ned til 1 - 30 kr.

Bookmakere med respekt for sig selv limiterer ikke under en plovmand. Jeg har limit hos fx Expekt og Scandic på præcis 500 kr uanset sportsgren/spiltype - hos Bwin er min personlige limit 1600 kr. Muligheden for at handle hos flere forskellige bookmakere i samme leje gør jo, at man stadig kan stikke ud - til en vis grad - selv med limits. En ambition om at spille 1000 kr pr. unit på håndbold er nok overkill - men ikke umuligt hvis man er stædig og har tid til at shoppe rundt, mens 100-500 kr pr. unit ikke er noget problem overhovedet. Det drejer sig i sidste ende om behov og stakes.

Det bliver interessant at se, hvad der sker med et marked som håndbold med den nye spillelov :-)

• Svara
                    • 27
                      Roman Empire
                      den 2 november 2011 15:07

@ HP

Du har helt ret, at man skyder sig selv i foden, hvis man bare pumper spil ud for at pumpe spil ud - noget man ikke selv kan stå inde for. Det vil afspejle sig i TBP'en.

Der er en selvfølgelig en sammenhæng mellem antal abonnenter og en given eksperts præstationer. Over tid tror jeg en skare følger fast, hvis de er overbevist og har tilliden - men der vil også være en del folk on/off i forhold til præstationerne.

Personligt havde jeg en rædselsfuld sæson 2010/11 efter 3 rigtige gode sæsoner. Jeg har naturligvis evalueret det grundigt, hvordan det kan gå SÅ galt over så lang periode. Jeg har ganske givet haft en forkert tilgang og sparet med forkerte folk - der er sket ændringer - og vil ske yderligere ændringer for det bedre, håber jeg.

Jeg har altid haft mange spil. Målsætningen for 2011/12 er 1000 spil med TBP på minimum 110 % - ved at anbefale relativt/realistisk fair odds med skelnen til bookmakere og markedet. Jeg tror, det er muligt - pt. er status 232 spil og 108.89 % for sæsonen - og den notorisk dårlige oktober måned overstået - jeg er fortrøstningsfuld.

• Svara
                      • 28
                        anden
                        den 2 november 2011 15:28

Tak for svar Roman.

Der var ingen skjult agenda eller noget, blot min egen nysgerrighed.

Mht. at leve af det mente jeg, som naevnt, om det var et fuldtidsjob hvor ens indtaegter ved egne spil blev suppleret ved at saelge tips. Du behoevede paa ingen maade at stille min nysgerrghed men tak for at du nu gjorde det:)

Der er ingen tvivl om, at du ved meget om haandbold og fuld respekt for det. Hvad angaar fremtiden paa haandbold ser jeg desvaerre ikke de store aendringer. Det er en lille sportsgren og vil altid vaere det. Udover det er der rigtig mange dygtige gamblere indenfor sporten, men primaert fra lille Danmark. Bookmakere vil aldrig saette vildt hoeje limits blot for at tilfredsstille dette forholdsvist lille marked og udbetale flere penge til disse individer.

Du er dog helt sikker dygtig og oensker dig god vind fremover!

• Svara
                      • 29
                        Roman Empire
                        den 2 november 2011 15:51

Du er velkommen! Indenfor rimelighedens grænser mener jeg, man er forpligtet til at svare på brugernes henvendelser om løst og fast.

God vind til dig også :-)

• Svara
                    • 30
                      dane
                      den 2 november 2011 16:45

@Roman
                      Nu var det ikke mig der påstod, at man kunne spille for op til 3000, kr. på håndboldkampe, men nærmere at det var stort set håbløst.
                      10Bet, 24Poker, 888sport, AllYouBet, Bet24, Bet365, Betclic , Betsafe, Betsson, Betway, Bwin, Danbook, Ladbrokes, Nordic, Paddy P, Sporting, Unibet med flere er min max. indsats på under 100 kr. 188Bet tillader 55 euro, og så bliver odds slashed med ca. 0,10 for hver 55 euro,så her er der også mega langt op til 3000 DKK/400 euro uden at odds skal give en gigantisk mindreværdi. Expekt godkender under 100 kr og sender resten til manuel godkendelse, for det meste med negativt svar. Scandic, det samme som dig , 500 uanset væddemål of type.
                      Tilbage er Centrebet, Pinny, Danske Spil og et par små bookies hvor jeg ikke er drønet ud endnu. Altså en verden til forskel fra hvad NN påstod.
                      Med mindre den ny spillelov sikrer, at alle kan spille for et minimumsbeløb uanset køn, alder, TB mm bliver der endnu værre at få lov til at spille på de mindre sportgrene, herunder håndbold, da man næppe vil se Centrebet og Pinny under de danske faner.

• Svara
                      • 31
                        NN
                        den 2 november 2011 17:57

@ dane

Forudsætningen for at få disse beløb igennem, er selvfølgelig at du IKKE har personlige limits.

Trækker vi personlige limits indover emnet, vil denne tråd blive uendelig lang.

• Svara
                      • 32
                        dane
                        den 2 november 2011 18:24

@NN spiller du for beløb på 1000-3000 pr bet på mindre sportsgrene vil du stensikkert få limits, hvorfor du jo netop ikke kan spille hos de bookies du nævner. Det var blot mit pointe ifht. dit indlæg,

• Svara
                      • 33
                        NN
                        den 3 november 2011 00:01

@ dane

det har du da 100% ret i, hvis du udelukkende spiller bets fra dette site. Det er bookmakerne hurtige til at opfange.

Kan du selv finde ud af at bette, er der ingen problemer og du kan sagtens holde den kørende i minimum 1 år pr. identitet.

• Svara
                      • 34
                        dane
                        den 3 november 2011 00:15

@NN
                        Desværre er det ikke korrekt. Der er masser af problemer hvis du spiller på fodbold kampe fra lavere ligaer fx DK 2 division, 3 liga og regional ligaer i Tyskland, Serie C kampe, Nacional i frankrig, kampe fra Chile, Columbia, Peru og utallige andre ligaer.
                        Så selv om du kan finde ud af at bette, kan de fleste bookies ikke selv finde ud af, at sætte odds, så de kopierer bare. Er du for dygtigt, drøner de dig ud i stedet for at tilpasse odds efter indsats på de enkelte tegn.

• Svara