FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Basel - Man. United

• 01
    Leandinho
    den 6 december 2011 09:12

United er videre uden nederlag, men jeg nægter at tro på, at de tør lægge sig an på noget så usikkert som at spille efter uafgjort. Nok har Sir Alex leveret et par overraskende dispositioner i sæsonens løb, men jeg er vis på, at han stiller sin stærkest mulige start-11'er i Schweiz.

Vidic/Ferdinand endelig tilbage igen i midterforsvaret - de har spillet sammen fire kampe i denne sæson, tre Clean Sheets, og formentlig også nummer fire mod Newcastle, hvis ikke ærkeHYKLEREN Peter Flynn ikke havde kunnet styre sit flag ude på linjen og vinket det tyndeste straffespark i årtier. Med andre ord hedder statistikken, at United ikke har lukket mål ind i åbent spil med Vidic og Ferdinand i forsvaret denne sæson.

Basel fortjener respekt for at opnå 3-3 på Trafford i den omvendte kamp - værd at bemærke fra den kamp er, at der formentlig er fire spillere tilbage fra den meget reserveprægede opstilling, som United stillede med den kamp. Rooney, Vidic, Ferdinand og Nani var alle enten ude eller på bænken dengang, og det skal gøre en verden til forskel.

St. Jakobs Park i Basel er i øvrigt ikke ligefrem nogen kirkegård for store mandskaber. Barcelona, Sporting Lissabon, Roma, Bayern München og Benfica har alle vundet, mens de hold, som har måttet tage tomhændet hjem fra Schweiz er hold som Otelul Galati, Debrecen, CFR Cluj og Sheriff Tiraspol. Med al respekt hold, der ikke når United til sokkeholderne.

Uniteds resultater på udebane i CL sidste sæson i øvrigt:

29/09/10 UCL Valencia 0 - 1 Manchester United
    02/11/10 UCL Bursaspor 0 - 3 Manchester United
    24/11/10 UCL Rangers 0 - 1 Manchester United
    23/02/11 UCL Marseille 0 - 0 Manchester
    06/04/11 UCL Chelsea 0 - 1 Manchester United
    26/04/11 UCL Schalke 04 0 - 2 Manchester United

(Rio/Vidic-konstellationen endda kun benyttet mod Chelsea, Schalke og Valencia)

Jeg nægter at tro på, at Basel kan gøre det, som kun et af de sidste otte hold har formået i CL-sammenhæng: At score mod United på hjemmebane. United har så enorm rutine i disse knald-eller-fald kampe, at jeg også er overbevist om, at de putter ind mod et Basel-forsvar, som ikke har holdt nullet, når de har været underdogs i CL, siden 2003. Det er 15 hjemmekampe siden.

• Svara
  • 02
    trosor
    den 6 december 2011 09:12

En ting jeg synes der mangler her er målmanden, i sidste sæson havde de en verdensklasse målmand i Van Der Sar, nu har de en galning i De Gea inde i mål. Jeg må indrømme jeg har svært ved at se værdien i dette spil med ham i mål, ryger Lindegaard på kassen ser det måske fornuftigt ud. Men det her spil ville jeg ikke spille med De Gea i kassen uanset at jeg vil give dig ret i Vidic/Ferdinand ser mere stabile ud end de andre alternativer i Uniteds forsvar.
    Basel har iøvrigt kun spillet én ud af 26 sidste kampe uden at score, Super League i schweiz er selvfølgelig LANGT fra samme klasse PL, men derfor synes jeg nu stadig Basels angreb ser spændende ud og især overfor De Gea.. Forstår ihvertfald ikke 7 units værdi.

• Svara
  • 03
    TheMadDane
    den 6 december 2011 09:33

Overvejede selv meget kraftigt dette spil, men jeg endte med at smide under 2,5 ind. Syntes De Gea, er kommet efter det, men han er stadig RIGTIG ustabil. Man kan jo håbe Lindegaard får chancen, hvilket han er gjort i andre ChL kampe. Det blev godt nok sagt at han blev sparet i Aston Villa kampen, men syntes nu ikke helt man kan sige, at Lindegaard ikke starter inde :).

Meget enig i argumenterne, og spillet holder ihvertfald værdi. Jeg fik maks 2,75 der hvor jeg spillede så endte med at smide under 2,5 op, men var også meget inde på Cleansheet i min analyse.

• Svara
  • 04
    Leandinho
    den 6 december 2011 12:57

Det er selvfølgelig af alt afgørende betydning, om man er pro/con De Gea.

Jeg mener, at der klart køres hetz på ham - indlæg #2 får det til at fremstå som, at United nærmest er dødsdømt med ham mellem stængerne.

Manden har haft seks forskellige midterforsvarskonstellationer foran sig i 10 starter i PL, og selvom jeg ikke vil prøve at bortforklare, at han har kostet mål, så har han altså også brilleret med et par fabelagtige redninger (og har fortsat flest redninger i PL af alle keepere)

Basels målscoringsevner i Super League ser jeg som fuldstændigt aldeles nyttesløse - Flamurtari Vlorë fra Albanien havde heller ikke tabt 55 hjemmekampe i træk i nationalt regi, inden de tog til Europa League i denne sæson, men det er jo at sammenligne pærer og æbler. Jeg rangerer Vidic og Ferdinand blandt verdens fem bedste midtstopperpar - med al respekt ser jeg ikke Luzern og Neuchatel Xamax ret højt oppe i den rangering.

Fint med debatten, vi er alle klogere i aften 22:37

• Svara
    • 05
      Herba
      den 6 december 2011 13:05

Skal vi ikke vente med at blive klogere til i morgen aften ca. på det tidspunkt ;-)

• Svara
    • 06
      trosor
      den 6 december 2011 14:01

United er bestemt ikke dødsdømt med ham, jeg forventer skam osse at de vinder, jeg synes blot ikke er det her spil er 7 units værd. Efter min mening rammer oddset ret klart den usikkerhed der er med De Gea som målmand :) Synes din sammenligning med Vlore er ude af kontekst, så dårlige er Basel trods alt heller ikke.. Men held og lykke med spillet :)
      Bet365 har 1.50 på Basel scoring, hvilket giver 66.6.. Muligvis lidt værdi, men jeg venter og ser hvem der mon ryger på mål før jeg spiller :)

• Svara
      • 07
        Leandinho
        den 6 december 2011 14:47

Lad os bare vente til i morgen - jeg har muligvis glædet mig så meget, at jeg har postet et helt døgn før i håb om, at der fløjtes op så hurtigt som muligt :-)

Jeg hæfter mig mest ved, at Basel skal gøre det, Chelsea, Schalke og Valencia ikke formåede: At score på hjemmebane. Fair nok, hvis du holder Frei som en bedre angriber end Mata, Soldado, Torres, Drogba og Farfán. Det er vel de parametre, Basel skal være bedre på, og i forhold til de tre sejre jeg fremhævede, så er startopstillingen formentlig uden Ji-Sung Park og Hernandez, som kommer til at være forskellen foruden van der Sar, der ikke just optrådte som mirakelmand i de kampe (men som ganske givet udgød enorm sikkerhed i defensiven)

(2-2,

• Svara
      • 08
        Leandinho
        den 6 december 2011 14:53

United i øvrigt med 38 sejre sidste sæson. 20 mod nul og 18 med mål mod sig.

14 sejre i denne sæson so far - 11 Clean Sheets og tre med mål mod. Otte sejre i træk mod nul.

• Svara
      • 09
        trosor
        den 6 december 2011 15:21

Jeg har ikke skrevet nogen steder at Frei var en bedre angriber end de navne du nævner, jeg har sagt at De Gea er et niveau under Van Der Sar som de havde i sidste sæson, ihvertfald efter min mening.
        Du må gerne fremlægge de 8 sejre de har haft i træk i den her sæson uden scoring imod sig.
        Er du stor united-fan? det kunne godt lyde sådan :)

• Svara
      • 10
        Leandinho
        den 6 december 2011 15:30

Du postulerer, at du vil spille Basel til at score til 1,50. Mit modsvar bliver så, at det jo må betyde, at Frei må kunne noget, ingen andre angribere i CL kunne sidste sæson: At score mod United på hjemmebane.

3/12 Aston V. 1-0
        19/11 Swansea 1-0
        5/11 Sunderland 1-0
        2/11 Otelul 2-0
        29/10 Everton 1-0
        25/10 Aldershot 3-0
        18/10 Otelul 2-0
        1/10 Norwich 2-0

Velbekomme

• Svara
      • 11
        trosor
        den 6 december 2011 17:18

Hehe så du har simpelthen pillet alle de uafgjorte resultater og tabte kampe ud? Jeg giver op :)

• Svara
      • 12
        TheMadDane
        den 6 december 2011 17:35

Han viste dig jo de gange de har vundet med Cleensheat som du spurgte om...

• Svara
      • 13
        Leandinho
        den 6 december 2011 17:57

Nej, jeg har givet dig de otte sejre i træk med Clean Sheet, som du spurgte om.

Vi bliver vist ikke enige om spillet her - heldigvis for det, ellers havde det været frygtelig kedeligt.

Jeg er i øvrigt ikke fan af nogle hold - holder som oftest med dommeren :-)

• Svara
      • 14
        TheMadDane
        den 7 december 2011 20:36

De Gea starter inde! Lindegaard er sat på bænken.

• Svara
      • 15
        Leandinho
        den 7 december 2011 21:02

Ak ja, 9 minutter kunne jeg få lov til at leve i. Jeg kunne ikke ramme en ladeport for tiden, om jeg så stod på en meters afstand.

RØV!

• Svara
      • 16
        TheMadDane
        den 7 december 2011 21:20

Dårligt forsvarsspil IMO, skulle være clearet bedre.. Men sådan er det jo med betting :) Kom igen.

• Svara
      • 17
        TheMadDane
        den 7 december 2011 21:21

Hull bagud. Tegner ikke godt.

• Svara
      • 18
        TheMadDane
        den 7 december 2011 21:22

Forkerte tråd :D

• Svara
      • 19
        WoodmanWoody
        den 7 december 2011 22:51

@ Leandinho

Synes vi står i den samme båd ligefor tiden, synes faktisk begge vores spilforslag rundt omkring er fornuftige, men markinaler er ikke lige med os....

Stod personligt og overvejede at tage Basel +0,5 eller X lige på, ved Lyon kampen stod jeg mellem handicap spillet eller halvleg fultid også levere de sådan et målshow i 2halvleg selvfølgelig :)

RØV!

• Svara
      • 20
        Leandinho
        den 7 december 2011 23:07

Jeg skulle ha FIRE skaldede frispark de sidste 15 minutter af City-Bayern, men nej, det kunne blive til to...

www.kinagrill.dk

• Svara
      • 21
        WoodmanWoody
        den 7 december 2011 23:26

:D Ja det satme trist..

• Svara