FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Aserbajdsjan - Østrig

• 01
    Leandinho
    den 7 oktober 2011 13:06

Forsøger mig med en lidt alternativ halvgardering i Aserbajdsjan-Østrig: Et opgør mellem to hold, der ikke har det store at spille for. Oddset stiger ganske pænt på østrigerne, men jeg vælger ovenstående variant i stedet for 1X, som kun giver 1,77 i snit.

Aserbajdsjan er ikke noget sjovt sted at spille. Holdet fra det yderste af UEFA-zonen har haft en historisk god EM-kvalifikation, hvor både antallet af point og scoringer er rekordstort.

Syv point og ni scoringer er stort for et land, der for så sent som to år siden var placeret som nummer 140 i verden.

Har slået Kazakhstan og Tyrkiet hjemme i Baku denne sæson og står med pæne chancer for at slå Østrig, som har skuffet gevaldigt i kvalifikationen.

Efter en god start med hjemmesejre over Kazakhstan og Aserbajdsjan samt 4-4 ude mod Belgien, gik man helt ned i de efterfølgende fire kampe, hvor det blev til nul point i to møder med Tyskland, et mod Belgien og et mod Tyrkiet. Man var oppe mod hård modstand, men det ændrer alligevel ikke på, at det er en gigantisk skuffelse for østrigerne, at man nu kæmper for at undgå næstsidstepladsen i gruppen.

Til kampen i Aserbajdsjan er man uhyre hårdt ramt afbudsmæssigt. I forhold til det hold, der vandt 3-0 i den omvendte kamp mangler fem spillere fra idealopstillingen, og særligt offensivt er man ramt med blot fire spillere i truppen, der har lavet mere end et enkelt mål, samt på målmandsposten, hvor man stiller med to mulige debutanter samt Pascal Grünwald, der debuterede mod Tyrkiet i den seneste 0-0 kamp.

Jeg har meget svært ved at se, hvor Østrigs motivation skulle komme fra her. Aserbajdsjan har været vant til livet som bundhold i mange år, og kan nu kun forbedre deres i forvejen imponerende præstation i denne kvalifikation.

Østrig er favoritter, men det skal meget få procenter, der skiller dem fra Aserbajdsjan her.

Af samme grund slår jeg ganske hårdt til på den meget alternative halvgardering, hvor kun resultater som 2-2 og mindst tre Aserbajdsjan-scoringer slår mig af pinden i forhold til den almindelige 1x-variant.

Tre Aserbajdsjan-scoringer er set een gang i kval-regi siden 1999 (Kasakhstan 2011, 3-2), mens man ikke har spillet uafgjort 2-2 siden 1999 mod Estland.

Fordelingsnøgle:

0-0 til odds 10 (23%)
    1-1 til odds 6,50 (36)
    1-0 til odds 10 (23)
    2-1 til odds 13 (18)

• Svara
  • 02
    Leandinho
    den 7 oktober 2011 13:06

Jeg glemte en meget relevant pointe;

Med til historien hører også, at Østrig er pinlige på udebane og ikke har vundet en kvalkamp på fremmed græs siden 2005, og derudover bestemt ikke har vist lovende takter mod "sekundanationer":

2008: Færøerne 1-1, Litauen 0-2
    2007: Malta 1-1 (test)
    2006: Liechtenstein 2-1 (test)
    2005: Aserbajdsjan 0-0
    2003: Moldova 0-1

• Svara