FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Arsenal - Stoke City

• 01
    ChelseaMads
    den 21 oktober 2011 21:12

Jeg har i et stykke tid prøvet at finde en god måde at analysere, hvilket hold, der vil gøre brug af en udskiftning først, da jeg mener, at der er nogle fine odds at hente på disse spil. Jeg håber, at jeg nu har fundet den rette måde at gøre det på.

Arsenal skal have tre point mod Stoke. Det er kravet til Wengers mænd. Stoke er et hold, der primært skaffer deres point på hjemmebane, hvor de har vist sig at være uhyggeligt stærke, men da kampen skal nu en gang spilles på Emirates Stadium, betyder det nok, at Stoke vil være mere end tilfredse med et enkelt point. De vil derfor komme med en defensiv tilgang til spillet, hvilket de ofte gør på udebane, og jeg tror der vil gå et stykke tid, før der falder en scoring.
    Selv hvis Arsenal skulle komme foran 1-0, vil Stoke ikke satse alt for meget, da de er rigtig stærke på dødbolde, og da de har nogle store spillere i forhold til Arsenal, vil dødbolde være deres største våben mod The Gunners. Og de har før vist, at de bare skal bruge en enkelt mulighed for at få en scoring.

Stoke ser dog ud til at gå en rigtig god sæson i møde, hvilket man nok ikke kan sige om Arsenal, der dog er kommet lidt efter det på det seneste. Jeg tror Stoke vil give Arsenal kamp til stregen, og jeg tror godt at Tony Pulis' mænd kan holde Arsenal fra fadet i omkring en times tid. Hvis det sker, vil Wenger ikke tøve med at skifte ud for at få sejren i land.

Jeg har her kigget på tre af Arsenals hjemmekampe i denne sæson:

Arsenal - Swansea 1-0
    Arsenal kom foran efter 40 minutter, men brugte alligevel deres første udskiftning før Swansea. Altså signalerede Wenger, at han ikke var helt tryg ved kun at føre med et enkelt mål over oprykkerne, selvom Arsenal holdt den føring helt til slut.

Arsenal - Bolton 3-0
    Nok en af Arsenals bedste kampe i denne sæson. Arsenal kom først foran i anden halvleg, men da de dominerede kampen, valgte Wenger at vente med at skifte ud helt indtil det 78. minut, hvorimod Owen Coyle gjorde brug af sin første udskiftning allerede efter 56 minutter.

Arsenal - Liverpool 0-2
    Her var Arsenal igen først med at skifte ud. Wenger brugte sin første udskiftning efter 72 minutter (Hvis man ser bort fra en skade til Koscielny efter 16 minutters spil). På det tidspunkt var kampen stadig uafgjort, og man forventede at Arsenal ville tage tre point på hjemmebane mod Liverpool, hvilket dog ikke skete.

Jeg tror nogenlunde samme scenarie vil ske mod Stoke, som mod Swansea; Arsenal er ikke sikre på en et-målsføring og vil derfor enten skifte nye offensive kræfter ind med friske ben eller skifte en defensivt orienteret spiller ind, hvis Stoke skulle lægge et højere pres.

Min udskiftningsanalyse er endnu ikke helt færdigbrygget, men jeg vil prøve den af her over denne weekend og nok også den næste. Jeg krydser fingre.
    - Kom endelig med noget konstruktiv kritik, hvis i har det.

• Svara
    • 02
      ChelseaMads
      den 21 oktober 2011 21:12

Jeg har kun sat en enkelt unit på dette spil, da min udskiftningsanalyse endnu ikke er helt færdig.

• Svara
    • 03
      DickHansen
      den 21 oktober 2011 23:37

Rigtig interessant initiativ at du kigger på, om der kan findes værdi på dette marked, hvor oddssætterne altid sætter et standardodds, så vidt jeg har observeret. Jeg har selv haft lidt tanker på dette område, men har ikke lagt det store i det, da det jo er en spiltype, hvor tilfældigheder har meget at sige, så som skader, kort og tilfældige mål.
      Min umiddelbare tanke er dog: Kig på bænken!
      Desto stærkere spillere der sidder på bænken, desto større er sandsynligheden alt andet lige for, at antallet af udskiftninger, og dermed også muligheden for første og sidste udskiftning, bliver højt.
      En anden ting der kunne være værd at kigge efter, er, om der er spillere, som er på vej tilbage i kampform efter en skade, eller om der er unge talenter, som er ved at blive sluset ind i truppen. Hvis det er tilfældet, vil sandsynligheden for, at et hold med en sådan bænk vil have større sandsynlighed for at foretage den sidste udskiftning i kampen.
      Som sagt, et interessant emne som jeg også lige følger med på.

• Svara
      • 04
        ChelseaMads
        den 22 oktober 2011 15:45

Ja, tilfældigheder har meget at sige i dette spil, men det har det jo i princippet i de fleste.
        Men en rigtig god idé omkring det at kigge på bænken, det havde jeg faktisk ikke selv tænkt på - helt sikkert noget jeg vil gøre fremover. Det vil dog alt andet end lige gøre, at man må vente længere på at kunne gøre sine analyser færdige, men det er til at leve med.

• Svara