FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Antalyaspor - Kayserispor

• 01
    Titanium
    den 8 januari 2012 11:26

Endnu en gang synes jeg at Danbook ligger en smule for højt med under/over spillene.

Antalyaspor tager hjemme imod Kayserispor og hvis man ser på tallene, så burde der komme få mål i denne kamp. Begge hold har spillet 8/10 kampe under 2,5 mål og holdenes seneste 2 inbyrdes opgør er gået samme vej. Holdene ligger nr 10 og 13 i tabellen, så formmæssigt er holdene ca lige stærke.

Jeg beklager at beskrivelsen er så tynd, men jeg har meget svært ved at finde trup-nyt i lande som Tyrkiet.

65% chance og en værdi på 111%.

Held og lykke.

• Svara
  • 02
    mottah
    den 8 januari 2012 11:26

"men jeg har meget svært ved at finde trup-nyt i lande som Tyrkiet"

Så er din cv vel nærmere et regulært coinflip. 50/50

Det samme må gøre sig gældende ved dit cypriotiske spil: "Jeg må indrømme at jeg absolut ingenting ved om klub fodbold i Cypern"

Endnu et coinflip hvor du har svimlende 136% baseret på..? ingenting.

• Svara
    • 03
      Titanium
      den 8 januari 2012 14:31

Begge hold med 8/10 kampe under 2,5 mål synes som et meget godt coinflip i mine øjne, så lad nu være med at sige at de er baserest på ingenting for det er jo løgn.

• Svara
      • 04
        mottah
        den 8 januari 2012 21:57

uhm.. nej det er ikke løgn.
        Du bruger statistikken som hovedargument, fair nok hvis du så kunne analysere og uddybe, men nej, du bruger statistiken i sin simpleste form.

Du har intet kendskab til de faktorer som statistikken bygger på men tar for givet at fortiden dikterer fremtiden.

Du stiller ikke de to holds styrker og svagheder op mod hinanden og vurdere på dem. Ergo har du den opfattelse at alle de 20 foregående kampe samt denne bliver spillet under nøjagtig samme betingelser(trup, bane, vejr, motivation osv).

Nu glippede det cypriotiske spil, du gav det 80% hvilket betød at det var spilbart helt ned til odds 1.25, synes du selv det lyder fornuftigt? eller var bookmakerne ikke helt ved siden af med deres 58%.

• Svara
    • 05
      Leicester
      den 8 januari 2012 11:42

Det er jo taget udelukkende efter statistik, ligesom de fleste andre væddemål Titanium kommer med.

• Svara
      • 06
        Titanium
        den 8 januari 2012 14:30

Og det har da gået meget godt ind til videre?

• Svara
      • 07
        klitgaart
        den 8 januari 2012 12:27

Hej..

Det er ikke så ofte, jeg vælger at kommentere udsagn på forum, men vælger at lave en undtagelse, da jeg mener at tråden har en principiel karakter. Her er mine overvejelser:

Når man vælger at kommentere udsagn, så hold for øje at der faktisk sidder nogen og bruger deres tid på at undersøge og skrive om et potentielt vindende spil.

Når man vælger at kommentere et udsagn så overvej, hvad du vil opnå? Vil man hjælpe vedkommende, så skriv det i en tone så afsenderen af spillet, fanger pointen på en ordentlig måde. Kommentaren...

"Endnu et coinflip hvor du har svimlende 136% baseret på..? ingenting.",

vil givetvis blive oplevet hånende eller nedladende. Og hvad kommer derud af det? Svaret på det spørgsmål giver sig selv.

Vil man kritisere, blot for at kritisere, bør man overveje om man ikke skal finde andre steder at få aflad.

Og når man som Titanium vælger at komme med et spil, som baseres på statistik, så skriv det i indlægget. Så kan ingen klandre nogen for mislyde i indlægget. Pointen her er, at afsender bør give relevant viden til brugerne, så de selv kan tage stilling om de vil følge eller ej.

I håbet om at hjælpe dette forum på vej.

God søndag...

klitgaart

• Svara
        • 08
          mottah
          den 8 januari 2012 22:20

Dav Klitgaart.

Du har måske ret i det kunne være skrevet i en anden tone. og dog..
          Hvad kalder du et 2vejs spil hvor alle faktorer er ukendte? ikke et coinflip kan jeg forstå.

Jeg har fejlagtigt været under den opfattelse at boblere var talenterede sporttippere som i ser an med henblik på en ekspertkarriere i jeres panel.
          Derfor er jeg måske lidt forundret over at se en ekspert-aspirant direkte skrive at han ikke aner hvad han spiller på.

Jeg er også godt klar over at cv, bv osv. ikke er et krav her på siden. Men at komme med tips på et udfald på en kamp uden at vide hvilke 22 der rent faktisk skal producere dette udfald - kan i min verden sidestilles med et coinflip.

• Svara
          • 09
            klitgaart
            den 9 januari 2012 07:24

Hej mottah...

Derfor skrev jeg også:

Og når man som Titanium vælger at komme med et spil, som baseres på statistik, så skriv det i indlægget. Så kan ingen klandre nogen for mislyde i indlægget. Pointen her er, at afsender bør give relevant viden til brugerne, så de selv kan tage stilling om de vil følge eller ej.

God spilleuge...

klitgaart

• Svara
        • 10
          cbll
          den 8 januari 2012 12:37

Du har som sådan ret. Men når vedkommende beklager sig over manglende kommentarer på sine "guldspil", er der skam intet galt i det. Husk på, at det var manden der smed 10 units på odds 1,10 :-). Det går begge veje.

• Svara
          • 11
            Titanium
            den 8 januari 2012 14:28

Cbll pis nu af med dig

• Svara
          • 12
            klitgaart
            den 8 januari 2012 12:50

Fair nok, og så bør den vel være landet? Jeg forsøger blot at gøre opmærksom på at niveauet i forum har udviklingspotentiale.

• Svara
            • 13
              cbll
              den 8 januari 2012 14:35

Alt har udviklingspotentiale, men når manden benægter logisk sans og fakta i en branche der bygger på netop dét, så må al sarkasme og rationalitet sgu' gerne tages i brug. Giver da blot nye brugere herinde et ordenligt vink med en vognstang om hvordan man IKKE skal gøre tingene - hvilket jeg blot mener er, basalt set, god service?

• Svara
              • 14
                Titanium
                den 8 januari 2012 14:55

Din "gode" service er overflødig når du selv har benægtet logisk sans og fakta over 500 spil. Fri mig for dine kommentarer Cbll for de har ingen relevans. Tak!

• Svara
              • 15
                Larsen
                den 8 januari 2012 14:54

At manden er kommet til at bruge udtrykket "guldkorn" en enkelt gang om egne spil, er vist ikke noget, han skal have at høre for resten af sin tid her på SpilXperten. Alle i boblerpanelet er her for at lære, hvilket også gælder Titanium, og derfor kan jeg kun bakke op om klitgaarts aldeles glimrende indspark.

• Svara
                • 16
                  cbll
                  den 8 januari 2012 14:58

Du siger lærer - jeg enig. Men det vil han jo ikke. Over 8 tippere herindefra har prøvet at give ham råd, som han blot benægter, eller prøver at få folk til at virke dumme - som om hans odds 1,17 tips er det bedste i verdenen - og vi andre blot skal følge.

Fint nok, der skal være plads til at lære - men det vil han jo lige præcis ikke?

Original er et godt eksempel på en der tog kritikken til sig - hans analyser er blevet langt skarpere, og profitten han har lavet siger også alt.

Har svært ved at se denne dreje sig - er det spilxpertens interesse at have en teenager komme med tilfældige statistiske, lav-odds tips uden indhold, på bookmakernes hjemmebane? Man prædiker lige præcis det modsatte!?

• Svara
                • 17
                  Titanium
                  den 8 januari 2012 15:09

Cbll, skriv en mail til spilxperten og fortæl dem om dit problem. Og lad være med at læse mine tips hvis de er så forfærdelige. Drop de nedladene kommentarer om mine foreslag og om mig som værende en inkompetent teenager for de hører ingen steder hjemme.

• Svara
                • 18
                  cbll
                  den 8 januari 2012 15:14

Njaah, det er da sådan set en ret relevant diskussion. At du går i forsvarsposition så snart folk prøver at hjælpe gør blot ondt værre. Du drager selv konklusioner - men lur mig om mine små anmærkninger ikke er ret spot-on :-).

• Svara
                • 19
                  klitgaart
                  den 8 januari 2012 16:03

Hej cbll,

det bliver så sidste skud herfra. I mit tidligere indlæg stod dér:

Når man vælger at kommentere et udsagn så overvej, hvad du vil opnå? Vil man hjælpe vedkommende, så skriv det i en tone så afsenderen af spillet, fanger pointen på en ordentlig måde.

Hvorvidt nogle er lykkedes eller ikke, vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Svaret har den enkelte selv. Jeg vil dog håbe, at det giver anledning til refleksion over, hvordan man kommunikerer.

• Svara
                • 20
                  cbll
                  den 8 januari 2012 16:07

Forstår dig udemærket godt, men har du set de første 3-4 tråde han havde med spil? Folk prøvede i god tone at forklare ham betvalue og spil generelt, da han ikke virkede til at have styr på det. Reaktionen var at gå fuldstændig i defensiv, angribe folk, og udsagn om at hans tips var "guldspil", at det var mere sikkert end amen i kirken osv... Med andre ord - formuleringer, der er implicit forbudte inde for betting, ganske enkelt. Han vælger så at angribe hist og her, hvor jeg, hårdtnakket som jeg er, prøver at presse bare lidt viden ind i ham - uden held.

Det virker som at lære evolution til en stærkt troende - it just aint gonna happen, og jeg kan ikke se hvad man vil med den slags på spilxperten.

• Svara
                • 21
                  Titanium
                  den 9 januari 2012 01:20

Cbll, hvis du bare passer dit underskud så skal jeg nok passe mit overskud. Og længere er den vel egenlig ikke..

• Svara
                • 22
                  cbll
                  den 9 januari 2012 09:15

Jeg kan love dig, at dit lille søde overskud bliver til et underskud, hvis du fremadrettet spiller blindt på tilfældige ligaer. Hvad får dig til at tro, at bookmakeren kan slås på statistik? Du aner, som du selv skriver, jo intet om de ligaer. Intet.

Hvis dine "guldspil" og "overskud" er så fantastiske, så kan jeg ikke se hvorfor du vil nedgradere en fantastisk, erfaren tipper som dig selv, til noget så banalt som et boblerpanel. Hvorfor er betalingsservicen ikke selv oprettet på en personlig side? Der må jo nærmest være en hel skare af mennesker der vil følge de velargumenterede, solide spil :-).

• Svara
                • 23
                  TheSituation
                  den 9 januari 2012 10:25

Debatten er bestemt relevant, og et konkurrerende site har i dag lavet en glimrende artikel om emnet, som efter min mening er spot-on.

• Svara
                • 24
                  MartinVP
                  den 9 januari 2012 10:44

Kan kun være enig med TheSituation - overskriften siger vel det hele "Viden er magt (og statistik er ikke nok)" :-)

• Svara