FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

Air Force - Toledo

• 01
    cbll
    den 28 december 2011 13:12

Vil man se hvad college football egentlig handler om, så er dette helt klart kampen. To systemhold, der dog opererer på hver sin måde. En line på 70(!) point op over/under siger alt: VI får noget vildt at se.

Air Force O vs. Toledo D

Jeg vil vove påstå, at Air Force løber på 97 ud af 100 plays de kører. De liner op i en wing-t formation, der er udbredt i amatør-football verdenen - NCAA, såvel som i Danmark, på grund af dens praktikaliteter. Hvis evnerne mangler, er wing-t systemer virkelig effektivt, til konstant og kontinuert at gaine yards. Air Force opererer den ud fra et triple-option perspektiv; med andre ord, QB'en har altid 2 valg - options - til at give bolden videre. Meget frusterende for et defense, da de udemærket godt ved, at Air Force får yards ligemeget hvad. Hvis man går all-in på at takle QB'en, shuffler han bolden ud til RB'en, der kører den outside. Der er simpelthen intet at gøre. Toledo's linebacker korps er dog erfarent og godt, men de kommer bestemt på en hård opgave. Hvis Air Force kører deres system skal de skal, og eskekverer 100%, så bliver Toledo dog kørt over lige meget hvad. Intet defense kan holde ud, rent mentalt, at se en QB stå i pistol formation, option til RB, og option til en WR der kommer løbene i reverse gang på gang på gang på gang på gang. Der kommer til at ske en fejl, hvis ikke flere, før eller siden.

Toledo O vs. Air Force D

Toledo kører et no-huddle defense, med andre ord, det i ser i NFL når man er bagud og der er få minutter tilbage af kampen. Forskellen er bare, at Toledo konsekvent kører dette system, som vi f.eks. så Oregon gøre med succes sidste år. Modstanderne prøvede sågar at fake skader, for at få en pause i defensiven, og ligge en taktik. Dårlig stil - men det sker. Forvent dog ikke at et disciplineret Air Force hold gør det samme.

Toledo kommer til at løbe med bolden en del, og Air Force's hold er qua deres "daglige job" ikke verdens største fyre. Hvad de mangler i størrelse har de dog i kondition og vilje. De er top-trimmede og kan chase boldbesidderen ned hurtigt. Deres secondary er ret god til at prevente større spil, og de går alle sammen rundt om bolden virkelig hurtigt.

---

Igen er tid en faktor. Air Force kan gøre præcis det de vil med tiden. Se på det på den måde: Air Force har gametime clocket at kontrollere, hvorimod Toledo med deres no-huddle offense vil afsted med det samme. Er de ikke succesfulde i dét, går bolden virkelig stærkt over til Air Force igen, der så kan kontrollere uret. Air Force kan desuden sagtens finde på at køre det enkelte passing spil i ny og næ, og fange Toledo på bagbenet. Alt i alt kan jeg ikke se dette odds stå til kampstart. Ganske fin værdi!

• Svara
    • 02
      Badpublicity
      den 28 december 2011 13:12

Hej Cbll först og fremmest tak for alle dine gode indläg, jeg fölger en del af dine tips, og synes dine analyser er rigtig gode, kan virkelig godt lide din måde at stille angreb op over for forsvar, og oftes er dine kampanskuelser lige i skabet! Godt gået!

Men når det er sagt, kunne jeg virkelig godt tänke mig, at du gav en chancevudering! Da jeg tror Collegebold er fremmed for de fleste.

Men alt i alt skide godt arbejde...

• Svara
      • 03
        cbll
        den 28 december 2011 13:33

Tak for rosen. Med det sagt, så har jeg ikke tænkt mig at skrive et CV Ind. Jeg kan ikke vurdere om en kamp er til 52% eller 53% - aldrig, jeg tror simpelthen ikke på det slaviske system. Mit antal units handler mere hvor selvsikker jeg føler mig på spillet (altså indirekte: chancevurdering, på den mindre.. direkte måde). Jeg tror ikke, at en chancevurdering gør college football mindre fremmed for folk.

Men man skal være velkommen til at spørge!

cbll

• Svara
    • 04
      Badpublicity
      den 28 december 2011 17:13

Hej Cbll, det er mest fordi du skriver ganske fin värdi, og har smidt 7 units, og egentlig holder spillet ned til 41% ned til det odds, og jeg bruger nu heller ikke Cv-systemet slavisk, men derimod som pejlemärke om hvor meget jeg skal smide på bettet. hvis nu du mener kampen er 50/50 vil jeg smide mere end hvis du synes det er 55/45 imod air force.

• Svara
      • 05
        cbll
        den 28 december 2011 17:36

På den måde - helt ok, jeg vil prøve at give fingerprej hen mod det i fremtiden :)

• Svara
      • 06
        Bosse30
        den 28 december 2011 18:15

Oddset temmelig stigende på Air Force, nogen særlig grund til det i følge dig? 2,70 er højst lige nu, Skybet dog helt nede i 2,25 - noget af et spænd på må man nok sige.

• Svara
      • 07
        cbll
        den 28 december 2011 18:30

2,80 ved 5Dimes nu, og en markedsværdi på 101,8%.. Har jeg godt nok ikke set før i NCAA - nok pga. eurobookmakernes lidt langsommere omstillingsparathed, men stadig - underligt odds movement. Jeg har ikke kunne finde nyheder der forklarer det.

Men altså; Air Force med en slags hjemmebanefordel (Armed Forces Bowl - den de allerhelst ville i!) - og motivationen er i top.. Toledo ER et bedre hold - uden tvivl, men hvad Air Force mangler i evnerne kommer frem i systemspil og mentaliteten.

• Svara
      • 08
        Bosse30
        den 28 december 2011 19:00

Ok. Skulle gerne kunne se hele kampen i dag, så jeg håber på lidt live-snak her, da jeg må indrømme, at jeg gemmer mønterne til live-bet.

• Svara
      • 09
        cbll
        den 28 december 2011 19:06

Og nu hopper oddset tilbage på plads, som det var før. Mærkværdigt.

Forståeligt - det kan blive en kamp der skal ses live. Jeg er på her. Har du evt. msn, så vi kan skrive der, hvis det er? Medmindre der er større behov for at andre brugere synes vi skal spamme tråden her i helvede ;-)

• Svara
      • 10
        Bosse30
        den 28 december 2011 19:11

Har tænkt det samme.

bosse30@hotmail.dk

• Svara
        • 11
          Sutsko
          den 28 december 2011 19:23

Skriv meget gerne her. Især hvis i spiller noget.

Mvh.

Sutsko

• Svara
        • 12
          cbll
          den 28 december 2011 19:29

Expekt er noget pokerface og holder deres 2,49.. Markedet er flyttet sig nu, og de er højest - igen .. Virkelig underligt movement.

• Svara
          • 13
            Bosse30
            den 28 december 2011 19:52

Hvis nogen har gavn af det står her, så fint med mig. Meget mærkelig movement. Men man kan da ikke spille mere hos Expekt vel? Kun foretage udbetaling indtil nytår så vidt jeg ved.

Jeg sidder lige og kigger props og 1,61 på "scoring inden 6:00", kan jeg umiddelbart godt se noget værdi i, men hvad siger du? Tænker på holdenes offensive kvaliteter og især no-huddle bør give op mod 3 gode drives og dermed ser jeg fin sandsynlighed for en scoring.

Har du desuden gjort dig tanker omkring flest 1st downs?

• Svara
          • 14
            cbll
            den 28 december 2011 19:59

1,61 er noget lavt ift. gennemsnittet på scoringer, men helt enig, det er spilbart. No-huddle og Air Forces hurtige løbespil bør øge chancen - meen det er lige en kende for lavt for mig.

1st downs kan jeg ikke helt udtale mig om - har ikke undersøgt det, og aldrig selv oddset på den type. Men hvis jeg skulle give et hofteskud, skal man jo sammenligne systemerne lidt.. HVIS Toledo kommer igang, hvilket de gør, i mere eller mindre højere grad, så laver de relativt mange first downs pga. deres passing spil.. Air Force - hmm, får Toledo lukket deres run ned, bliver det svært for dem at få mange first downs - og de snitter jo lidt mindre på runs end toledo på passes, så det logiske valg er nok Toledo. Men som sagt - jeg spiller dem ikke selv så tit.

• Svara
          • 15
            Bosse30
            den 28 december 2011 20:22

Ok. Tak. Spiller selv en del "flest 1st downs", men har ikke helt nok styr på collegebold til det selv. Linjen er på +1 til Air Force. Men med 2 hold, der begge forventes at kunne flytte bolden fornuftigt, så holder jeg mig fra den i dag. Bedre at spille på når det ene hold er Jaguars eller Colts, som helst ikke giver arbejde til de 2 mænd med kæderne :)

• Svara
          • 16
            cbll
            den 28 december 2011 20:41

Er det The Greek du spiller dem hos? Er det fint som europæer at spille derinde? Mener at have set visse folk have problemer med deres mangel på EU licens, men medmindre man spiller for firecifret beløb derinde og hæver den store jackpot er der vel ingen fare - eller?

• Svara
          • 17
            Bosse30
            den 28 december 2011 21:31

Mener der er samme problemer som med alle andre bookies uden EU licens. Men jeg er først ved at foretage første udbetaling nu her inden årsskiftet, og det virker lidt primitivt med mails, men nu må vi se hvordan det går.

Selve siden er grim og primitiv som 5dimes også er, men oddsene er gode på NFL props, som jeg kun har brugt dem på, hvor standard limits er 200-300 $. Deres sæsonspil på NFL har været decideret fantastiske - f.eks. udbød de duellen Brees (-3) vs. Flacco vedr. TD passes @ 1,91 på Brees. En gave som de allerede har udbetalt. De havde også en 8-9 andre virkelig gode spil, men ellers har jeg kun brugt dem til "flest 1st downs" og andre spillerprops.

• Svara
          • 18
            cbll
            den 28 december 2011 21:49

Lyder fedt. Jeg vil gerne mere ind i specials markedet - er helt klart gode spil at fange her, både på NFL og NCAA, og limits lyder jo fine.. Samme kan man sige hos Bet365 - ikke imponerende odds, men limit ligger ofte på mellem 2000 og 4000 dkk - ikke til at klage over.

• Svara
          • 19
            cbll
            den 28 december 2011 21:50

Så skete cbll effekten - Expekt hiver oddset ned på 2,37 ;-)

Anyway - virkelig underligt odds movement, som tidligere sagt - springer op til godt 2,80, ned igen, så op, og så ned.. På småspils markeder kan det sagtens ske, men der bliver omsat for millioner på disse bowls, så det virker ret mærkværdigt.

• Svara
          • 20
            Bosse30
            den 28 december 2011 21:55

Ja meget besynderligt på sådan et marked.

Har lige fået mail fra The Greek, at de vil ha' 12 euro for en transaction til Skrill, fordi jeg ikke har spillet 2-3 spil hver uge i 30 dage. Jeg har 1-2 spil hver uge. Synes jeg ikke er den bedste service jeg har mødt.

• Svara
          • 21
            cbll
            den 28 december 2011 22:29

Standard, at man lige flyver en stealth-bomber over stadion før kamp..

Det jeg lurer mest på, at umiddelbart over/under linjen. Tror de første 10 min af kampen afspejler resten, ift. holdenes approach til kampen - om de slapper lidt mere af offensivt, eller hvad de gør. Tror muligvis vi kan fange bookmakeren på en under - men lad os se.

• Svara
          • 22
            cbll
            den 28 december 2011 23:16

Kampen går helt bananas, scorende flyver ind som var det en håndboldkamp. Jeg holder mig fra at livebette so far.

• Svara
          • 23
            cbll
            den 29 december 2011 00:02

28-28 nu - sindssyg kamp, den er ved at ramme over linjen allerede i 1. halveg! Håber der er flere end mig og Bosse30 der følger!

• Svara
          • 24
            LFC
            den 29 december 2011 00:16

Super kamp. Jeg følger den selv på ESPN America.

• Svara
          • 25
            Bosse30
            den 29 december 2011 00:24

Meget seværdigt. Hvis man hører til dem, der synes at amerikansk fodbold er kedeligt, så bør man nok lige se anden halvleg af denne kamp. 2 hold, der ikke har ofret alt for meget tid på defensive tanker.

Men den er satme svær at greje set ud fra et bettingmæssigt synspunkt. Men helt åben endnu, så pæne chancer for sejr til Air Force.

• Svara
          • 26
            cbll
            den 29 december 2011 01:12

2,45 på Air Force nu er helt klart spilbart. Denne kamp er 50/50!

• Svara
          • 27
            cbll
            den 29 december 2011 01:47

Ja.... Air Force fumbler på 2 pts conversion med få sekunder tilbage - 42-41 :-(

• Svara
          • 28
            Rexz0r
            den 29 december 2011 01:52

Hvad laver HC dog?

De havde Toledo godt matchet de sidste par serier, og alligevel vælger de at satse alt :/

• Svara
            • 29
              Bosse30
              den 29 december 2011 01:57

Argh!!!

• Svara
            • 30
              cbll
              den 29 december 2011 01:58

Fatter det heller ikke, ville have givet dem fordelen hvis den gik i overtime.. Ganske enkelt skandaløst :-( Men opsummerer mit 2011 ret godt..

• Svara
              • 31
                Rexz0r
                den 29 december 2011 02:08

Hehe det var nederen..
                Nåede heldigvis at straffe Ladbrokes på under 92 point midt i q3 til 1.88 :)

Lad os håbe du har mere held i den næste kamp her.
                Held og lykke :)

• Svara