FORUM

I SpelUnivers.com och Spilxpertens.com gemensamma forum kan du bidra till debatt kring sportsbetting antingen under kategorin ”Odds”, ”Strategi” eller ”Resultat”. Här diskuteras det om spelobjekt, debatt om olika infallsvinklar till sportsbetting, samt diskussion kring liveresultat och slutresultat.

Det är viktigt att det hålls en bra nivå på forumet och att det inte blir någon sandlåda. Eventuella övertramp leder till avstängning. För att kunna delta i forumet måste man ha en användare och det skapas här: Skapa användare

Har du frågor om matcher eller spel så tveka inte att ställa dom till våra experter här i forumet.

Forum

1 dag foursomes i President Cup

• 01
    Fredarn
    den 8 oktober 2009 18:16

Her er en liten 'preview' av dagens matcher i President Cup (USA vs. International (hele verden minus Europa))

2110: TIm Clark/Mike Weir vs. Anthony Kim/Phil Mickelson:
    - Kort info: Kim og Mickelson viste seg som sterke partnere i Ryder Cup i fjor, Mickelson fikk dog en liten skade i ryggen etter The Tour Championship for to uker siden, det skal vistnok være bra nok til at han har fått trent og spilt nå, og Couples sier at han ikke tror det vil være et problem, men det er fortsatt et lite minus.
    - Mine kalkulasjoner (jo lavere sum er bedre): INT: 16,27. US: 6,65
    - Foursome rekord (President Cup + Ryder Cup / Seier-Tap-Delt): INT: 4-7-1 US: 7-11-7
    - Min vurdering: US 60/40 - 53/12/35.
    - Anbefalt Spill: 4 u på Clark/Weir til 3,2 i odds hos Betfred.

2122: Adam Scott/Ernie Els vs. Hunter Mahan/Sen O'Hair:
    - Kort info: Scott ha spilt lending i år, og hans captain pick till President Cup var noe overraskende, dog ikke alt for, da Scott og kaptein greg Norman hare et tett bånd. Els har vist godt spill de siste mnd. og må sies å være en sterk spiller her, men han har spilt mange turneringer på rad og spilte i Storbritania forige uke, så det er fare for at han vil være sliten. Mahan og O'Hair er begge i god form.
    - Mine kalkulasjoner: INT: 13,83. US: 10,59
    - Foursome rekord: INT: 7-7-2. US: 3-0-1 (O'Hair er rookie)
    - Min vurdering: US 55/45 - 48/13/39.
    - Anbefalt spill: Ingen.

2134: Vijay Singh/Robert Allenby vs. Lucas Glover/Stewart Cink
    - Kort info: Singh har ikke hatt noen god sesong, men han er en sterk spiller. Allenby har slått ballen godt, men puttet elendig, og putting er viktig her. Singh har også slitt med putteren, så det kan bli et problem. Glover og Cink er begge major vinnere i år, Cink har nevnt at han er litt sliten, men de er fortsatt et sterkt par.
    - Mine kalkulasjoner: INT: 16,99. US: 14,075
    - Foursome rekord: INT: 7-11-4. US: 8-5-1
    - Min vurdering: INT: US 56/44 - 49/13/38.
    - Anbefalt spill: 3 u på Glover/Cink til 2,2 i odds hos Boylesports, WilliamHill, Betfred og 888sport/BlueSQ.

2146: Angel Cabrera/Camilo Villegas vs. Kenny Perry/Zach Johnson
    - Kort info: Cabrera vant som kjent Masters tidligere i år, men han har ikke imponert spesielt etter det. Villegas har ikke gjort noe spesielt i år, men han har spilt veldig stabilt og skal være en sterk kandidat her. Perry har gjort det veldig god de siste to årene, men før han nylig rotet bort en seier har han spilt ganske middelmodig. Han skal dog fortsatt være en sterk kandidat her, men forige uke mistet han sin mor som døde av blodkreft, det var ingen overraskelse da hun har kjempet mot sykdommen lenge, men det gjenstår fortsatt å se hvordan perry reagerer og hvordan han gjør det denne uka. Johnson er en sterk spiller, og jeg tror han kan gjøre det godt med Perry idag. I tillegg til sin mors død vil nok Perry tenke over at han mistet Masters seieren til Cabrera tidligere i år, og selv om Zach virker som en veldig hyggelig person tviler jeg på at Perry vil være i veldig godt humør. Han er nok ikke den som går rundt og 'sutrer', men han er nok ikke på sitt beste mentalt sett denne uka.
    Cabrera snakker forøvrig sjeldent engelsk i intervjuer, men han kan mer enn han 'later som', her spiller han dog sammen Villegas fra Columbia, så språket er ikke noe problem.
    - Mine kalkulasjoner: INT: 14,4. US: 11,08
    - Foursome rekord: INT: 1-2-0 (Villegas er rookie). US: 6-4-2
    - Min vurdering: US 53/47 - 46/13/41.
    - Anbefalt spill: Ingen. Perry/Johnson til 2,25 hos Ladbrokes er et alternativ om du ønsker ekstra spenning, mine prosenter gir litt verdi, men den er såppas liten at jeg står over.

2158: Geoff Ogilvy/Roy Ishikawa vs. Tiger Woods/Steve Stricker
    - Kort info: Ogilvy er en meget dyktig atch spiller og en sterk kandidat her, han har ikke den beste historikken i lagspill, men veldig god i WGC match-turneringen. Ishikawa (18) er den yngste spilleren noensinne i denne turneringen, han er en stjerne hjemme i Japan og har vist masse godt spill på Japan Touren i år, han er vant til media styr, og taklet godt å spille med Tiger tidligere i år (han slo Tiger med 3 slag for runden). Han snakker dog dårlig engelsk, så det kan bli et problem her, men jeg tror likevel han kan takle dette og spille godt, dette er en veldig talentfull og (for alderen) moden spiller. Tiger trenger ingen beskrivelse, men hans historikk i lagturneringer er ikke den beste, så dette blir ikke som en slagturnering. Stricker er i kanon form, og Tiger+Stricker er nok den beste ballen man kan sette sammen per dags dato (evnt. Tiger+Furyk), helt klart de to hottste spillerne. De blir tøffe og slå her, men ikke umulig. Woods+Stricker er dog en såppas sterk og in-form ball at de skal være soleklare favoritter her.
    - Mine kalkulasjoner: INT. 16,86. US: 3,025
    - Foursome rekord: INT: 0-2-0 (Ishikawa er rookie). US: 12-10-2
    - Min vurdering: US 75/25 - 68/10/22.
    - Anbefalt spill: 6 u på Woods/Stricker til 1,446 i odds hos Pinnacle Sports.

2210: Retief Goosen/Y.E. Yang vs. Jim Furyk/Justin Leonard
    - Kort info: Goosen har hatt en god sesong, det samme har naturligvis Yang med 2 seiere inkl. PGA, hvor han knuste Tiger i lederballen siste dag. Yang snakker dårlig engelsk, men han virker positiv og veldig klar her (og han bor tross alt i USA), og spillet han viste på søndag i PGA lover godt for match spill. Furyk er i god form og har grei historikk i disse turneringene, og sammen Leonard er de helt klart en sterk ball.
    - Mine kalkulasjoner: INT: 13,84. US: 10,69.
    - Foursome rekord: INT: 2-5-1 (Yang er rookie). US: 11-13-7
    - Min vurdering: US 54/46 - 47/13/40
    - Anbefalt spill: 4 u på Goosen/Yang til 2,75 i odds hos Ladbrokes og Betfred. 2,7 hos WilliamHill.

• Svara
  • 02
    Sutsko
    den 8 oktober 2009 18:49

Flot arbejde som altid Fredarn.

Iøvrigt interessant, at du og Goofy er meget uenige om duellen involverebde Tiger Woods. Goofy postede denne tidligere og oddset bare stiger og stiger. Når man spiller mod Tiger gælder det nok om at vente til sidste øjblik.

Mvh.

Sutsko

• Svara
  • 03
    LernhardBanger
    den 8 oktober 2009 20:02

Håller nog snarare med Goofys värdering vad gäller Tiger-spelet. Han har alltid haft svårt att spela med andra, konstigt nog.

Däremot är nog Fredarn rätt ute vad gäller Clark/Weir, väldigt bra med 3,2 där.

Men ta inte mina tankar för seriöst, är långt från lika duktig som fredarn och gänget.

• Svara
  • 04
    Sutsko
    den 8 oktober 2009 20:08

Tak for indspil. Vixen er også til "Goofy-vejen". Så Fredarn er lidt alene her, men jeg ved at Fredarn er stor Tiger-fan måske det har påvirket hans procenter lidt :-)

Good luck!

Mvh.

Sutsko

• Svara
  • 05
    Fredarn
    den 8 oktober 2009 21:14

Oddsen på Tiger er lavere nå enn når jeg postet spillet, den har synket fra 1,446 til 1,392 hos Pinnacle. Den har heller ikke synket hos Betfair.

• Svara
  • 06
    Fredarn
    den 8 oktober 2009 21:15

**Heller ikke økt hos Betfair, mente jeg naturligvis..

• Svara
  • 07
    Fredarn
    den 9 oktober 2009 00:51
    • Svara
  • 08
    Goofy
    den 9 oktober 2009 02:55

Japp det var tyvärr kross av Woods/Stricker:(

bra att nån vann iaf

• Svara